بررسی مدل های جهانی انتشار یافتنامواج ماهواره ای در کشور

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات :

فاوانیوز: رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مرحله پایلوت طرح ‘استخراج مدل های جهانی انتشار یافتن امواج ماهواره ای ‘ در کشورپایان یافته واین مدل ها توسط کارشناسان کشور بررسی شده است .

به گزارش تفسیری فاوانیوز iبه نقل از ایرنا ‘صادق عباسی شاهکوه’ افزود : در حال حاضر مدل های جهانی برای انتشار یافتن امواج ماهواره ای در دنیا وجود دارد اما این مدل ها دقیق نیستند و بسیاری از کشور ها نمی توانند iبه درستی از آنها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد : طرح استخراج مدل های جهانی امواج ماهواره ای iبه منظور دستیابی iبه مدل روشن از امواج ماهواره ای در مناطق مختلف کشورارایه شده است تا در کشور نقاط کوری برای دریافت امواج ماهواره وجود نداشته باشد. این طرح با iبها یک و نیم میلیارد تومان و با همکاری سازمان فضایی ایران در حال انجام است و تا دو سال آینده iبه پایان می رسد .

وی افزود: درحال حاضرهر طرحی که با استفاده از مدل های جهانی تهیه می گردد ، دقت کافی را ندارد. برای مثال درطراحی شبکه موبایل نقاط کوری وجود دارد که iبه سبب استفاده از مدل های غیر دقیق ، این نقاط کور iبه درستی شناسایی نشده اند .

عباسی خاطرنشان کرد : در مورد امواج ماهواره ای نیز در کشور نقاط کور وجود دارد زیرا در مورد این امواج نیزاز مدل های غیردقیق استفاده شده است . از این رو برای رفع این مشکل باید با استفاده از طرح تازه ،‌مدل روشن تری از وضعیت امواج ماهواره ای در کشور ارایه داد.

وی افزود : طرح ‘مدل های جهانی برای انتشار یافتن امواج ماهواره ای ‘ با همکاری ستاد توسعه فناوری هوافضای کشور تعریف شده است. در این طرح مدل های جهانی امواج ماهواره ای ارزیابی شده است و براساس آن اندازه گیری امواج ماهواره ای برای سراسر کشوربه صورت دائم انجام می گردد و بعد بازتاب (فیدبک ) گرفته می گردد تا iبه مرور مدل دقیق تری از جغرافیای کشور در زمینه امواج ماهواره ای iبه دست آورده شود .

به گفته وی ایران حاوی مناطق مختلف با شرایط اقلیمی گوناگون مانند کویر، مناطقی با رطوبت بالا، مناطق صنعتی و دیگر موارد است از این رو باید شرایط مناطق مختلف در زمینه دریافت امواج ماهواره ای iبه خوبی سنجیده شود .

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.