بررسی منع آمد و شد درون شهری؛ امروز / تکذیب موافقت رییس جمهور با تعطیلی ۲ هفته ای تهران

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مباحثی که مبنی بر موافقت رییس جمهور با تعطیلی دو هفته ای تهران و مخالفت استاندار با اجرای آن مطرح شده بود، به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در یکی از بخشهای خبری سیما درباره محدودیت‌هایی که به دلیل افزایش شیوع کرونا قرار است اعمال شود، گفت: در وهله اول تاکید می‌کنم که ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد و سخنگوی ستاد هم من هستم و مطالبی که در ارتباط با مصوبات ستاد ملی باید ارائه شود، فرآیند به گونه‌ای است که از زبان بنده باید اعلام شود. اینکه عزیزان پیشنهادات را به عنوان مصوبات تلقی می‌کنند، کار درستی نیست.

وی افزود: در شنبه‌ای که گذشت در ستاد ملی مقابله با کرونا، دو پیشنهاد مطرح شد؛ پیشنهاد اول در زمینه ایجاد محدودیت در مراکز استان‌ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان ماه بود که مصوب شد و از ساعت ۱۸ به بعد، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. پیشنهاد دوم هم بحث منع رفت و آمدهای درون شهری توسط خودروهای شخصی بود که مورد بحث قرار گرفت و مقرر که بررسی بیشتری در این زمینه انجام دهیم و به همین دلیل امروز بعد از ظهر ساعت ۱۵:۰۰ جلسه قرار گاه برگزار می‌شود و قرار است در این جلسه این پیشنهاد مجددا مطرح و بررسی شود. زیرا هر اقدام و محدودیتی که قرار باشد اعمال شود، باید از جنبه‌های مختلفی مانند تاثیرش بر کنترل بیماری، قابلیت اجرایی آن و… بررسی شده و بعد از جمع بندی نظرات، تصمیم گیری شود. بنابراین اینکه گفته شده از شبنه قرار است این محدودیت اعمال شود، به هیچ وجه فعلا مصوبه ستاد ملی کرونا را ندارد و امروز بعد از ظهر مطرح شده و بعد از تصویب نهایی به اطلاع مردم می‌رسد.

رییسی درباره پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران نیز گفت: ظاهرا یکی از همکاران به گونه ای مطح کرده بودند که پیشنهادی مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران ارائه شده و حتی فراتر از این گفته شده بود که ظاهرا رییس جمهور با تعطیلی دو هفته ای تهران موافقت کرده، اما  استاندار اجرا نمی کند. من قاطعا می گویم که این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و این پیشنهاد هم مانند سایر پیشنهادهایی است که مطرح شده است.

وی ادامه داد: در ستاد ملی که با ریاست رییس جمهور برگزار می شود، اگر از سوی کمیته ها پیشنهادی داده شود، مطرح می شود و اجماعی درباره نظرات انجام شده و سپس تصمیم گیری می شود. اگر ستاد ملی تصمیمی را اتخاذ کرده و ابلاغ شود، قطعا لازم الاجراست و کسی نمی تواند آن را اجرا نکند. بنابراین این خبر دچار اشکال است. در ستاد ملی اگر پیشنهادی شود، بررسی شده و آقای رییس جمهور هم مانند سایر اعضای ستاد نظر می هند و اگر پیشنهادی مصوب شود، کسی نمی تواند آن را اجرا نکند.

رییسی گفت: پیشنهادات مختلفی از استان های مختلف آمده و مورد بررسی و بحث کارشناسی قرار گرفته، در ستاد مطرح و تصمیم گیری می شود. اینکه تصمیم گیری در این زمینه شده و کسی مخالفت کرده، به هیچ وجه صحت ندارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.