بررسی نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم – اخبار فرهنگی هنری

وی ادامه داد: به همین منظور دبیرخانه این همایش در جامعه مدرسین تشکیل و مقدمات برگزاری این همایش در حال اجرا است.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام صالح خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فراخوان مقالات این همایش از ابتدای مهرماه منتشر شده است و همه پژوهشگران و صاحب نظران می توانند مقالات و پژوهشهای خود را در محورهای شش گانه اعلام شده تا آذرماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

وی، جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به اعضای جامعه مدرسین حوزه را از دیگر بخش‌های این همایش عنوان کرد و افزود: اعضای جامعه مدرسین در مبارزات پیش از انقلاب در شهرهای مختلف تبعید شده و در آنجا منشأ آثار و خدمات بوده اند، به همین لحاظ اسناد مکتوب و شفاهی گرانبهایی از این تلاشها وجود دارد که دبیرخانه همایش درصدد جمع آوری و انتشار آنها می باشد.

حجت الاسلام صالح، زمان برگزاری این همایش را دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: اطلاعات تکمیلی از برگزاری این همایش متعاقبا به اطلاع خواهید رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مختصری از تاریخچه و فعالیتهای جامعه مدرسین پرداخت و گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۵۰ سال پیش با تدبیری تعدادی از علما و مبارزین بزرگ انقلاب اسلامی و با هدف همراهی امام خمینی در مبارزات خود علیه شاه تشکیل شد.

دبیر همایش «نیم قرن حضور» ، ادامه داد: در سال ۱۳۴۱ این تشکل فعالیت سیاسی و فرهنگی خود را آغاز کرد و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین یار و همراه امام خمینی (ره) و مردم شریف ایران در مبارزات مختلف بود و توانست نبض محوری مبارزه در حوزه های علمیه را هم بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام صالح به فعالیت‌های گسترده جامعه مدرسین پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: اعضای محترم جامعه مدرسین متشکل از علمای طراز اول حوزه که اساسنامه تشکل خود را از همان سالهای نخست فعالیت تدوین کرده بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیتهای مهم سیاسی کشور را بر عهده گرفتند و توانستند نقش مهمی را در سی سال گذشته ایفا کنند.

بر اساس اعلام دفتر جامعه مدرسین، وی افزود: نقش بی بدیل جامعه مدرسین در حوزه های علمیه از جمله معرفی مراجع عظام تقلید باعث محوریت این تشکل شده و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها بر محوریت این جامعه تأکید داشته اند.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.