بررسی واردات قطعات خارجی با برند ایرانی در بازار

۲۲خردادماه،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از خانه ملت، علی علیلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم این موضوع به بعد از انتخابات و در هفته آینده موکول شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علی رغم اینکه در ادوار قبل تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی صورت گرفت اما نتیجه عملی از آن حاصل نشد، تحقیق و تفحص  از این صنعت که در دستور کار قرار دارد تا  چه میزان نتیجه خواهد داشت؟ ادامه داد:  به مردم اطمینان می دهیم از هیچ یک از موارد تحقیق و تفحص کوتاه نخواهیم آمد.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی کارشناسانه سه کارگروه در این کمیته تحت عنوان کارگروه های فنی و استاندارد، مالی و سرمایه گذاری و کمیته ساختاری و مدیریتی تشکیل شده است، افزود: کارشناسان در حوزه های مختلف موضوعات مالی، استاندارد و مدیریتی خودروسازان را بررسی می کنند.

علیلو با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازان به سبب اینکه اتفاقاتی که در تحقیق و تفحص های قبل رخ داد تکرار نشود باید به شکل بسته صورت گیرد، ادامه داد: بنابراین به دنبال خروجی عملی از این تحقیق و تفحص خواهیم بود به طوری که اصلاح و تغییر محسوسی در خروجی تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی شاهد باشیم مگر اینکه واقعا به مشکلی برخورد نکنیم که این موضع هم بعید است و این صنعت پر از مشکلاتی است که باید به آن ورود کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در  سه ماه اخیر با توجه به بررسی بودجه ونیز موضوع انتخابات  فرصتی برای ورود به تحقیق و تفحص نداشتیم اما بعد از انتخابات کارگروه های کارشناسی عملا کار خود را آغاز می کنند.

علیلو همچنین در پاسخ به این سوال که بحث هایی مبنی بر واردات قطعات و عرضه این قطعات با عنوان ساخت داخل مطرح می گردد؛ تا  چه اندازه این موضوع صحت دارد؟تصریح کرد:  ما هم این موضوع را از منابع موثق شنیده ایم و به گروه های کارشناسی برای بررسی اعلام کردیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در پایان نیز به موضوع بررسی استاندارد سازی خودروها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از سه کارگروه کمیته تحقیق و تفحص کارگروه فنی و استاندارد است که به کارشناسان این بخش اعلام می کنیم که موضوع ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی به یورو ۴ را بررسی کنند.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.