بررسی واردات محصولات کشاورزی از برزیل در کمیسیون کشاورزی مجلس

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عمرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: باید تمام جوانب واردات محصولات کشاورزی از برزیل در کمیسیون سنجیده شود تا مورد تایید قرار بگیرد و اگر این طرح وزارت جهاد کشاورزی قابلیت بهره‌مندی از منابع کشورهای دیگر را برای نیروی کار ایران فراهم کند، قابل بررسی خواهد بود.

“سکینه عمرانی” نماینده سمیرم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سخنان وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تعاملات گسترده‌تر با برزیل برای واردات محصولات کشاورزی مستلزم بررسی بیشتر است، اظهار داشت: باید تمام جوانب پیشنهادات محمود حجتی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی سنجیده شود تا این موضوع مورد تایید قرار بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی معضل اصلی امروز کشاورزی را کمبود آب دانست و گفت: برخی محصولات کشاورزی نیازمند آب فراوان هستند و این امر سفره‌های زیرزمینی را نیز دچار معضل کرده است، لذا طرح وزارت جهاد کشاورزی اگر بهره‌مندی از منابع کشورهای دیگر را برای نیروی کار ایران فراهم کند، قابل بررسی خواهد بود.

نماینده سمیرم در ادامه افزود: وزیر جهاد کشاورزی دستور پگیری طرح “آمایش سرزمین در رابطه با محصولات کشاورزی” را داده است اما از میزان پیشرفت و موفقیت آن بی‌اطلاع هستم.

عمرانی با اشاره به اینکه متاسفانه کشاورزی در ایران اقتصاد محور نیست، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی باید با اصول دانش بنیان تحولات بنیادینی را ایجاد کرد اما این امر در تمامی دولت‌ها به درستی انجام نشد و  با اختصاص بودجه‌ به شهرهای بزرگ مهاجرت را از روستاها تشدید کردند.  

 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: البته امسال تبصره‌ ۲۲ قانون بودجه مختص شهرهای کمتر توسعه یافته‌ به قانون بودجه اضافه شد که امیدواریم با اجرای آن به مرور زمان مشکلات به وجود آمده حل شود.
 
نماینده سمیرم با تاکید براینکه در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی کمبود قانونی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی این حوزه در اجرای قوانین است، متاسفانه هر دولتی با روی کار آمدن سیاست‌های خود را اجرا می‌کند و این وظیفه مجلس است که با تذکر به دولتمردان، آن‌ها را به اجرای کامل قوانین سوق دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.