بررسی پرونده لامبورگینی و مازراتی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بررسی پرونده لامبورگینی و مازراتی

بررسی پرونده لامبورگینی و مازراتی

ممتازنیوز: معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری گفت: طرح شبنم را با قدرت اجرا می‌کنیم، زیرا قانون است.

به گزارش ممتازنیوز، حمید قناعتی شامگاه چهارشنبه در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا به کار گروهی نیاز دارد.
وی افزود: بحث قاچاق کالا به صورت علمی شده است و قاچاقچیان این حوزه دارای تخصص در حوزه‌های مختلف از جمله قانون تجارت هستند.
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری ابراز داشت: قاچاق کالا به صورت شبکه و باند شده است و قاچاقچیان کالا دارای تجهیزات و حتی سلاح هستند و باید به صورت علمی و جمعی با این پدیده شوم مبارزه کرد.
قناعتی تصریح کرد: طرح شبنم را با قدرت اجرا می‌کنیم، زیرا قانون است و باید آسیب‌شناسی شود چراکه اشکالاتی دارد و بار عمده این طرح بر دوش وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه طرح شبنم مانع قاچاق کالا می‌شود، اذعان داشت: این طرح نیاز به آسیب‌شناسی دارد، زیرا در زمان اجرای طرح شبنم شاهد بودیم که برچسب‌های شبنم در کشوهای مغازه‌داران وجود داشت.
قناعتی اظهار کرد: کنترل خروجی کالا از استان کرمان خوب است، اما در زمینه ورودی کالاها مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از مغازه‌های استان کرمان پر از کالاهای قاچاق است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی ۵۰ درصد پرونده‌های قاچاق کالا کمتر از یک میلیون تومان است، افزود: بسیاری از پرونده‌های بزرگ هم به نتیجه نمی‌رسد.
این مسئول ابراز داشت: پرونده افرادی که با حواله‌های پنج میلیون تومانی خودروهای یک میلیارد تومانی مانند لامبورگینی و مازراتی را وارد کشور می‌کردند و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوی آن را گرفت در حال رسیدگی است.
قناعتی افزود: مبادی ورودی کالا به استان کرمان باید کنترل شود، زیرا ورود برخی کالاهای قاچاق مانند رسیورها به فرهنگ مردم کرمان آسیب می‌رساند.
وی بیان داشت: در استان کرمان افزون بر ۷ هزار چاه گازوئیلی وجود دارد که این چاه‌ها باید برقی شوند.
قناعتی خاطرنشان کرد: بحث هزینه‌کرد درآمد حاصل از فروش کشفیات مواد سوختی برای ایجاد زیرساخت‌های استان‌های کشف‌کننده این مواد را مطرح و از آن دفاع می‌کنم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.