بررسی یک کارشناس خودرو؛ راهکارهای کاهش تأثیر تحریم ها چیست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

بررسی یک کارشناس خودرو؛ راهکارهای کاهش تأثیر تحریم ها چیست؟

بررسی یک کارشناس خودرو؛
راهکارهای کاهش تأثیر تحریم ها چیست؟

ممتازنیوز: عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: هم اکنون خودروسازان با بحران های جدی مواجه می باشند و تحریم ها بر شدت این بحران ها می افزاید.

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: نوسانات نرخ ارز، کاهش فروش داخلی و بدهی بالای خودروسازان از مشکلات اصلی آنها طی چند ماهه اخیر بوده و تحریم ها نیز مشکلات تازهی را برای خودروسازان ایجاد کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: کمبود نقدینگی، بی اعتمادی مردم به خودروسازان و عقب ماندن از برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه استاندارد و ایمنی، از جمله مشکلاتی است که خودروسازان پیش از تحریم ها نیز با آن مواجه بودند و آنها را با بحران های جدی مواجه ساخته است.
کاکایی عنوان کرد: در هر شرایطی امکان دور زدن تحریم ها وجود دارد اما این امر سبب افزایش شدید قیمت ها خواهد شد و مردم قدرت تحمل این هزینه ها را ندارند.
این کارشناس صنعت خودرو تأکید کرد: هم اکنون خودروسازان با مشکلات بسیاری مواجه می باشند و به تنهایی قادر به مقابله با این مشلات نخواهند بود لذا رفع این مسائل نیازمند اقدامات اساسی و برنامه ریزی های جامع توسط دولت است.
وی همچنین اظهار داشت: مردم با صرف هزینه های بسیار و تحمل مشکلات فراوان صنعت خودروسازی را یاری نمودند لذا این صنعت متعلق به مردم است و از بین رفتن آن به ضرر آنها خواهد بود.
عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در ادامه افزود: ادامه فعالیت صنعت خودروسازی بحران های فراوانی را در پیش دارد و نیازمند تحمل دشواری های بسیار است و سقوط این صنعت نیز سبب ایجاد خلاً بزرگ در کشور و بروز مشکلات شدید اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.
وی با امید به برداشته شدن تحریم ها که منشأ افزایش هزینه ها است، تأکید کرد: قطعه سازان و خودروسازان به تنهایی توانایی مقابله با مشکلات را نخواهند داشت و چنانچه مسئولین بپذیرند که این صنعت نیازمند برنامه نجات ملی است باید مشکلات را آنالیز کرده و راهکارها را به سرعت اجرایی و مسائل مالی خودروسازان را نیز مرتفع نمایند.
عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد که دولت سهام خودروسازان را خریداری کرده و این شرکت ها کاملاً دولتی شوند سپس با برنامه ریزی های دقیق هزینه ها را مدیریت کرده و هزینه های سربار را کاهش دهد و پس از سوددهی مجدد شرکت ها، آنها را به صورت واقعی خصوصی سازی کند.
وی گفت: بایستی نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط کارشناسان محاسبه و به این واحدها تزریق شود به نحوی که امکان جهش وجود داشته باشد زیرا کمبود نقدینگی سبب بالا رفتن توقع مردم و عدم توانایی خودروسازان جهت رقع این توقعات و در نهایت تشدید بحران ها و از بین رفتن سرمایه ها می گردد.
کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: خودروسازان باید بخشی از نقدینگی خود را جهت توسعه و بخشی دیگر را در راستای تولید محصول تازه صرف نمایند، همچنین بعضی از اموال اضافی خود را به فروش رسانده و سرمایه به دست آمده را با مدیریت صحیح صرف ارتقاء کیفیت، نوآوری و تحول نمایند.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.