برش کیک تولد لاک پشت پرنده توسط یک چهره محبوب/ تصاویر

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634783861739349633.JPG

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634783862082862236.jpg

/Images/News/Larg_Pic/30-4-1391/IMAGE634783862643995222.jpg

به گزارش خبرآنلاین، با حضور نویسندگان، ناشران و تصویرگران، عصر روز چهارشنبه جشن تولد نشان «لاکپشت پرنده» برگزار شود و نویسندگان کتاب‌های برگزیده این نشان را برای کودکان و نوجوانان امضا کردند. مصطفی رحماندوست، سوسن طاقدیس، ناصر کشاورز، رضی هیرمندی، فرهاد حسن‌زاده، جمشید خانیان، پروین علی‌پور، شهلا انتظاریان، مجبوبه نجف‌خانی، شیدا رنجبر، محمدرضا شمس، آتوسا صالحی، علی‌اصغر سیدآبادی، مجید راستی، مژگان کلهر، مهدی حجوانی، پروین جلوه‌نژاد، فروزنده خداجو و… از جمله نویسندگانی بودند که در کنار تصویرگران و ناشران دیگر به این مراسم آمده بودند. آشتی کودک و کتاب تنها یکی از اتفاقاتی بود که در این هم‌نشینی رخ داد. این نشان با هدف معرفی کتاب‌های برتر هر فصل طراحی شده است و در پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود.

مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب‌های تهران درباره این لیست و حرکت جدید ارائه لیست کتاب های مفید گفت: «لاک‌پشت پرنده» نقطه عطفی خواهد بود که نه تنها بر منطقه ایران؛ بلکه درصدد است تا در فراسوی ایران نیز به پرواز درآید و الگوسازی کند.

مهدی حجوانی، مدیرمسوول فصلنامه کودک و نوجوان که از پدیدآورندگان این لیست است نیز در این مراسم گفت: «این فهرست متعلق به هیچ گرایش فکری نیست و پشتوانه‌اش ۱۴ سال فصلنامه پژوهشنامه کودک و نوجوان است. از اینجا که بچه‌ها امکان نقد کتاب را ندارند لازم است معرفی‌های کوتاه تهیه شود، بعضی مادران با توجه به شناختی که از شرایط بچه‌هایشان دارند دنبال کتاب‌های خاص برای بچه‌ها هستند که ما می‌توانیم در تیم داوری کتاب‌ها را بخوانیم و فهرست پیشنهادی را در اختیارشان قرار دهیم.» ما با این حرکت تلاش کرده‌ایم تا کتاب‌های مناسب را به آنان معرفی کنیم. همه می‌دانیم در حوزه کتاب بهترین کار برای تشخیص سره از ناسره، رونق نقد است؛ اما نقد منتقدان اغلب با اصطلاحات پیچیده‌ای همراه است که درک آن را برای همگان ممکن نمی‌کند. ما در این‌جا با کمک داوران نام‌آشنا تلاش کرده و می‌کنیم تا بهترین‌ها را در حوزه نشر کتاب کودک به والدین، مربیان و نهادهای فرهنگی مرتبط با کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.

نادر قدیانی، رییس اتحادیه ناشران نیز گفت: «از این‌گونه کارها در اتحادیه حمایت می‌کنیم؛ کاری که باعث گسترش فروش کتاب است.»

شایان ذکر است مجموعه «کتاب های نارنجی» کار مشترک فروزنده خداجو، فریبا کلهر و سرور کتبی، مجموعه سه جلدی دختران کابلی با ترجمه شهلا انتظاریان و مجموعه شش جلدی ماجراهای استنلی ، نیز با ترجمه شیما فتاحی در کنار مجموعه شش جلدی قصه های هارولد، با ترجمه فاطمه حجوانی از جمله برخی آثار موجود در لیست ارائه شده است.

فهرست «لاک پشت پرنده» اقدامی قابل تامل و تحسین برانگیز در فضای فرهنگی کشور، عنوان فعالیت مشترک موسسه شهر کتاب و پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان است که قرار است در کتاب های برگزیده کودک و نوجوان به صورت فصلی معرفی شوند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.