برش ۱۴۲ سکه طلای غیر استاندارد

۱۴ام بهمن ،

بینا- مدیر کل استاندارد استان زنجان از برش ۱۴۲ سکه طلای غیراستاندارد در زنجان خبر داد.
به گزارش بینا، داود کارگرزاده امروز به فارس اظهار کرد: در راستای کنترل بازار مصنوعات طلا و جواهر استان زنجان که به منظور جلوگیری از عرضه مصنوعات و سکه‌های طلای غیر استاندارد در سطح استان زنجان انجام گرفت از همه مصنوعات مراکز عرضه مورد بازرسی، بازدید به عمل آمد.
وی تصریح کرد: در این بازدید‌ها همه مصنوعات غیر استاندارد این مراکز جمع‌آوری و برش داده شد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها که در بعضی از موارد با حضور نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی استان انجام شد از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۷۸ مورد بازرسی از مراکز توزیع مصنوعات طلا در شهر زنجان انجام شد.
وی همچنین با اشاره به ۱۶ مورد بازرسی از مراکز توزیع مصنوعات طلا در شهرستان خدابنده افزود: همچنین در این مدت ۱۵ مورد بازرسی از مراکز شهرستان ابهر صورت گرفته است.
کارگرزاده تصریح کرد: از این مراکز تعداد ۱۴۲ عدد سکه مدور غیر بانک ملی و تعدادی گوشواره، انگشتر و پلاک طلای بدون کد سازنده کشف و برش داده شد.
مدیر کل استاندارد استان زنجان در ادامه از توقیف ماشین‌آلات و تجهیزات شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی بدون ارائه استاندارد ملی یا کارخانه‌ای خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیته تبصره ۱ ماده ۱۲ دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فراورده‌های نفتی هیچ کدام از شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی مجاز به تولید و عرضه فراورده‌های نفتی بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری یا استاندارد کارخانه‌ای نیستند.
وی گفت: برهمین اساس همه شرکت‌های تولیدی فراورده‌های نفتی به منظور ادامه فعالیت خود مکلف به اخذ پروانه استاندارد اجباری یا گواهی خود اظهاری می باشند و در غیر این صورت ضمن پلمپ همه دستگاه‌ها و تجهیزات تولید واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.