برقراری ارتباط با اشخاص شاد بهترین راه برای شاد زیستن

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

برقراری ارتباط و تعامل با اشخاص شاد، بهترین راهکار برای شاد زیستن است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مرضیه خبرهای،کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: فرد باید سعی کند اشخاصی را که با آن ها در تماس است به صورت کامل بشناسد تا بتواند به حرف آنها گوش کند، به آن ها احترام بگذارد، با صداقت با آن ها صحبت کرده و در مورد تفاوت ها و اختلاف نظرهایش گفت و گو کند.

دکتر مرضیه خبرهای افزود: برای تحقق این هدف و دستیابی به یک زندگی شاد، رعایت مواردی مانند مروری بر رفتار خود، خواندن و نوشتن، کمک گرفتن از رویا، غصه نخوردن، قبول واقعیت، انتخاب الگو و درک دیگران الزامی است.

وی، با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن وقتی برای شنیدن صحبت های نزدیکان، تصریح کرد: در این وقت، فرد باید فقط شنونده باشد و اجازه بدهد که دیگران حرفشان را بزنند و هر آنچه را که می خواهند با او در میان بگذارند.

کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: انسان باید خود را یک فرد کاملا شاد تصور کند که در رابطه با دیگران هیچ مشکلی ندارد و می تواند مشکل آن ها را نیز به راحتی حل کند.

دکتر خبرهای خاطرنشان کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که تنها شخصی که می توان تغییر داد خودتان میباشید بنابراین اگر از انجام اعمال دیگران به شدت ناراحت و عصبانی شدید، بسیار سخت نگیرید و سعی نکنید او را تغییر دهید.

وی یادآور شد: در مواجهه با اختلاف نظر در یک موضوع مهم با دیگران، مذاکره و گفت و گو بهترین راهکار برطرف کردن آن است.

وی، با تاکید بر بررسی ریشه های مشکل فرد با دیگران، خاطرنشان کرد: یافتن راه حلی قابل قبول برای هر دو طرف، این مساله را رفع می کند.

کارشناس مسئول سلامت روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: انتخاب یک الگو و پیروی از آن در مواجهه با تصمیم گیری های حیاتی و شرایط سخت و دشوار، در ایجاد آرامش برای یک زندگی بهتر تاثیر به سزایی دارد.

دکتر خبرهای تاکید نمود: کسب اطلاعات پیرامون روش های شاد زیستن و یادداشت کردن آنها در فراهم کردن زمینه برای ایجاد یک زندگی ایده آل بسیار موثر است.

وی گفت: موضوعات بی اهمیت ارزش ناراحت شدن نداشته و بهتر است با گذشت از آنها، زندگی خود را شادتر کنید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.