برقراری سازش میان ۷۰۰ نیروی خدماتی طی ۹ ماهه امسال

۲۴م دیماه ،

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی کشور با ابراز خرسندی از واگذاری کار هیات‌های حل اختلاف به شرکت‌های خدماتی‌ گفت: از ابتدای سال تاکنون میان ۷۰۰ نیروی خدماتی در استان تهران، سازش برقرار شده است.

محمد انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا اظهار کرد: واگذاری کار هیات‌های حل اختلاف و سازش به شرکت‌های خدماتی اقدامی مطلوب و تاثیرگذار بوده به نحوی که انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های خدماتی تهران از ابتدای سال تاکنون موفق شده است تا از بین ۹۹۰ مورد اختلاف گزارش شده میان۷۰۰ مورد سازش برقرار کند.

وی گفت: نیروهای خدماتی با مراجعه به انجمنهای سراسر کشور شکایت خود را مطرح می کنند ولی ما تلاش می کنیم تا آنها را سازش دهیم و خوشبختانه در حال حاضر همه استانها سازش برقرار می کنند و واگذاری این کار اقدام بسیار خوبی بوده است.

انتظامی در عین حال عملکرد شرکت‌های خدماتی طی چند سال قبل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تا قبل از سال ۸۷ یکسری از شرکت‌های خدماتی تخلف و سوء استفاده می کردند در حالی که اکنون ۱٫۵ درصد شکایت‌های وزارت کار مربوط به شرکت‌های خدماتی است و این مساله نشان می دهد که شرکتهای خدماتی قانونمند عمل می کنند.

وی ادامه داد: بعضی از شرکتهای خدماتی در برهه‌ای با سو‌ء استفاده‌های خود سبب شدند تا عملکرد خوب بسیاری از شرکتهای خدماتی زیر سوال برود ولی با ارائه اسناد و مدارک ثابت کردیم که شرکتهای خدماتی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و جلوی خلافکاری‌ها گرفته شده و دیگر با رتبه‌بندی و اعمال صلاحیتها هیچ شرکتی نمی تواند تخلف کند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی کشور با اشاره به فعالیت بیش از ۲۳ هزار شرکت خدماتی در کشور افزود: در همه صنوف واحدهای متخلف وجود دارد ولی با اطمینان خاطر می گوییم که صنف ما پرفیلتر ترین صنف است.

به گفته انتظامی نیروهای خدمتی در هر جایی که مشغول کار شوند آنالیز حقوق و دستمزد و عیدی آنها به طور مشخص ارائه می گردد و پرداختها بر اساس آن صورت می گیرد بنابر این اگر بر طبق قانون عمل نشود شرکتهای خدماتی جریمه می شوند و لیستهای بیمه اشخاص نیز رد نمی شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.