برقراری کامل ارتباطات مخابراتی سیار و ثابت مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس میررفیعی اظهار داشت: در حال حاضر ارتباطات تلفن شهری در مناطق زلزله زده برقرار است ولی به دلیل عدم حضور مردم در منازل یا حضور کم آنها از این ارتباطات کمتر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه تلفن همراه نیز شبکه در محل شهرهای زلزله زده کماکان دایر است، افزود: هم اکنون، کلیه سایتهای این شبکه فعال است اما اگرچه نسبت به دو روز گذشته ترافیک شبکه کمتر شده ولی کماکان این ترافیک بسیار زیاد است و تمهیدات لازم در این خصوص پیش بینی شده است.

 

میررفیعی گفت: همچنین با تغییرات و تمهیدات پیش بینی شده در سایتهای اپراتور اول تلاش شده است تا ترافیک مورد نیاز تامین شود.


مشاور وزیر ارتباطات ادامه داد: همچنین یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارتباطات درون شبکه ای خود را برای مشترکان در مناطق زلزله زده به صورت رایگان فراهم کرده و سیم کارت رایگان در قبال کارت شناسایی مردم در محل توزیع می شود.


وی تصریح کرد: به دلیل خطر برق گرفتگی در ۹ روستای استان آذربایجان شرقی، برق این مناطق قطع شد که به واسطه آن، سایت هایی از شبکه های wll روستایی نیز قطع شد و به دنبال آن، در این روستاها رومینگ شبکه تلفن همراه قطع شد اما بلافاصله و با تمهیدات پیش بینی شده، موتور اضطراری برق برای جلوگیری از قطعی ارتباط به محل اعزام شده که تاکنون ارتباط در شش سایت برقرار شده و مابقی نیز امروز فعال خواهند شد و براساس آخرین برآوردهای انجام شده ارتباطات مخابراتی در این مناطق برقرار است. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.