برق از ساعت۱۹ تا ۲۳ گران‌تر است

ساعت اوج مصرف در تابستان و زمستان متفاوت است و باید توجه داشت که همواره ساعت پرباری یکسان نیست بنابراین برای کنترل هزینه و کاهش مصرف برق باید اطلاع کامل از این موضوع داشت.

در ساعت پرباری هزینه برق به ازای هر کیلو وات ساعت ۳۰ تومان افزایش و در هنگام کم باری هزینه برق به ازای هر کیلو وات ساعت ۱۵ تومان کاهش می‌یابد.
معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره ساعت پیک مصرف و هزینه پرباری و کم باری گفت: عاملی که موجب می‌شود ما تجهیزات را افزایش دهیم پیک بار است. تجهیزات شبکه هر چقدر بیشتر شود، هزینه تمام شده برق نیز به تبع آن افزایش می‌یابد چرا که سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.
عبدالامیر یاقوتی با تاکید بر این‌که عموما پیک بار وارد شرایطی می شود که پیک بار سراسری کشور مورد تحلیل قرار می‌گیرد اظهار کرد: طبیعتا هنگام غروب پس از اذان مغرب، ساعت پیک معمول کشور است، اما در تابستان ساعت پیک تغییر می‌کند و علت آن نیز این است که نوع تجهیزات برق مصرفی تغییر می کند و وسایل سرمایشی در روز بیشتر مصرف می شود.
وی با بیان این‌که گاهی پیک دوم هم تعریف می‌کنیم تصریح کرد: تعریف پیک دوم اتفاق می‌افتد واقداماتی برای مدیریت مصرف انجام می‌شود که یکی از اقدامات نیز تغییر نرخ برق در ساعت مختلف پیک مختلف بار است.
معاون خدمات مشترکین و فروش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به ساعت پیک مصرف در تمام فصول سال به جز تابستان گفت: پیک بار در همه فصول غیر از تابستان از ساعت ۷ تا ۱۱ شب روی کنتورها تعریف شده است. در این چهار ساعت هر چقدر که برق مصرف شود به ازای هر کیلو وات ساعت ۳۰ تومان به قیمت برق افزوده می‌شود.
یاقوتی افزود:‌از ساعت ۱۱ شب تا هفت صبح به مدت هشت ساعت (دو برابر زمان پیک بار) زمان کم باری تعریف شده و به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵ تومان از قیمت برق کاسته می‌شود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.