برق ایران تا یک ماه دیگر به سوریه می‌رسد

وزیر برق سوریه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه واردات برق از ایران ایجاد شده است، گفت: برق ایران تا یک ماه آینده به سوریه خواهد رسید.

عماد خمیس درباره دلایل تاخیر در اجرایی شدن قرارداد صادرات برق ایران به سوریه و لبنان گفت: برای دریافت برق وارداتی از ایران نیازمند همکاری عراق هستیم.

 وی با اشاره به اینکه در دیدار قبلی با همکاران ایرانی خود برای واردات برق از مسیر عراق به توافق رسیده بودیم، ادامه داد: به دلیل مشکلات طرف سوم در این زمینه با مشکل مواجه شده‌ایم هنوز کار انجام نشده است.

 این مقام سوری همچنین ادامه داد: در این زمینه با ایران توافق کرده‌ایم که تا یک ماه آینده توافق‌های اصولی با عراق انجام شود تا با برطرف شدن مشکلات، واردات برق از ایران آغاز شود.

 وزیر برق سوریه با تشکر از ایران به دلیل کمک به صنعت برق این کشور گفت: تقویت همکاری‌های برقی نشان دهنده روابط مستحکم دولت‌ها و برادری ملت‌هاست و برای گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 خمیس به توافقات جدید دو کشور در زمینه همکاری‌های برقی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های زیادی داریم که همکاری ها در این پروژه‌ها گسترش خواهد یافت. در این زمینه توافق شد تا ایران نسبت به تامین قطعات و تجهیزات برق اقدام کند و بحث‌هایی نیز برای همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر با شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.