برق پرمصرف ها گران می شود

در این لایحه مقرر شده تا مبلغ ۲۰ ریال به ازای هر کیلووات از مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف برق مصرف می کنند، اضافه دریافت شود و پس از در اختیار قرار گرفتن وزارت نیرو به صورت وجوه اداره شده به سامانه بانکی تحویل شود و با سهمی که بانک ها می آورند، به بخش خصوصی در قالب تسهیلات اعطا شود.
براساس اظهارات مجید نامجو، صنعت برق کشور برای تکمیل سبد انرژی خود، نیروگاه های تجدیدپذیر را در دستور کار دارد تا با فراهم کردن بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی، گام های موثری را در این حوزه بردارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: انرژی های تجدیدپذیر به دلیل سرمایه بری زیاد و عدم همکاری سامانه بانکی در ارایه تسهیلات، هنوز مورد استقبال بخش خصوصی واقع نشده اما در تلاشیم تا موانع کار را برطرف و امکانات لازم را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.
وزیر نیرو از ارسال لایحه دولت به مجلس برای حل مشکل سرمایه اولیه بخش خصوصی برای ورود به این حوزه خبر داد و گفت: در این لایحه مقرر شده تا مبلغ ۲۰ ریال به ازای هر کیلووات از مشترکانی که بیشتر از الگوی مصرف برق مصرف می کنند، اضافه دریافت شود و پس از در اختیار قرار گرفتن وزارت نیرو به صورت وجوه اداره شده به سامانه بانکی تحویل شود و با سهمی که بانک ها می آورند، به بخش خصوصی در قالب تسهیلات اعطا شود.
نامجو تاکید کرد: وقتی اقدام های تشویقی برای حضور بخش خصوصی در این حوزه انجام شود، شاهد توسعه انرژی های تجدیدپذیر خواهیم بود که این خود موجب کاهش قیمت هر کیلووات برق بادی و خورشیدی می شود.
وی در پایان به نحوه تکمیل سبد انرژی صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: تکمیل این سبد به این مفهوم است که افزون بر سوخت های فسیلی که در زمان حاضر برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند، می توان از انرژی های دیگر که در کشورمان به وفور یافت می شود مانند برق بادی، خورشیدی، زیست توده و زغال سنگی استفاده کرد که در این مورد آخر اقدام های خوبی را نیز با طرف های چینی در طبس انجام داده ایم که به زودی به ثمر خواهد نشست.
 ۲۲۱۳۱/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.