برلوسکونی از احتمال کناره‌گیری‌اش از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ ایتالیا خبر داد

getty-562.jpg

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا گفت که عرصه سیاسی را برای ماریو مونتی، نخست وزیر فعلی ایتالیا جهت شرکت در انتخابات بعدی خالی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا گفت که حاضر است برنامه‌های خود را برای شرکت در انتخابات کنار گذاشته و میدان انتخابات حزبی را برای ماریو مونتی، نخست وزیر فعلی خالی کند.

اظهارات نخست وزیر سابق ایتالیا حاکی از آن است که وی به عنوان رهبر حزب راست میانه‌ امیدی به کسب حمایت‌های مردمی کافی در مبارزات انتخاباتی ندارد.

وی گفت که قصد دارد یک ائتلاف عظیم ایجاد کند که توانایی شکست حزب چپ‌ میانه را داشته باشد. حزب چپ میانه ایتالیا در نظرسنجی‌ها جلوتر از حزب راست میانه دارد.

نخست وزیر سابق ایتالیا در کانال ۵ تلویزیون ایتالیا اعلام کرد: سیلویو برلوسکونی همیشه گفته است و باز هم می‌گوید که آماده است از قدرت کناره‌گیری کند تا به میانه‌روها اجازه دهد با یکدیگر متحد شوند تا حزب چپ میانه را شکست دهند.

وی گفت: من همیشه بهترین را برای کشور عزیزم خواسته‌ام و هیچ وقت به دنبال امیال شخصی خود نبوده‌ام.

برلوسکنی از بیان اینکه در صورت کناره گیری‌اش چه کسی رهبری حزب “مردم آزادی” را در انتخابات برعهده گیرد خودداری کرد اما این مسئله را هم انکار نکرد که ماریو مونتی رهبری دولت راست‌ میانه را برعهده بگیرد.

این در حالی است که ماریو مونتی شرکت خود در انتخابات را مرتبا منتفی دانسته ولی همواره گفته است که اگر لازم باشد در دوره دوم نیز خدمتگذار خواهد بود.

برلوسکنی تاکید کرد: قطعا من این مسئله که ماریو مونتی، نخست وزیر آینده ایتالیا شود را منتفی نمی‌دانم. تا آنجا که او را می شناسم همیشه طرفدار آزادی بوده است.

اینکه تا چه حد اظهارات برلوسکونی برنده شدن ماریو مونتی، کمیسیر سابق اروپا را افزایش دهد مشخص نیست، چرا که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم ایتالیا تمایلی به انتخاب مجدد مونتی ندارند.

حزب راست میانه ایتالیا در نظر سنجی عقب‌تر از حزب چپ میانه این کشور قرار دارد. حزب چپ میانه ایتالیا حامی ماریو مونتی است اما اعلام کرده که دولت بعدی باید توسط ائتلافی که به طور دموکراتیک انتخاب شده تشکیل شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.