برنامه‌ریزی‌ام برای طلا است نه رکوردشکنی

جام جم آنلاین: وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان تاکید کرد هدفش در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن کسب مدال طلا است و رکوردشکنی اولویتش نیست.

بهداد سلیمی در گفتگو با فارس درخصوص اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: تمرینات به نسبت خوب پیش می‌رود. آسیب‌دیدگی‌ام کمی من را نسبت به سایرین عقب انداخت اما در مجموع شرایط خوب است و امیدوارم روند رو به رشد ملی‌پوشان همچنان ادامه پیدا کند.  

رقیب هر وزنه‌برداری خودش و وزنه است!

وی در خصوص رقیبانش در المپیک گفت: از نظر من مهم‌ترین رقیب هر وزنه‌بردار، خود وزنه‌بردار و وزنه‌ای است که می‌زند. هر وزنه‌برداری که بتواند از شش حرکتی که دارد نهایت استفاده را ببرد، قطعا موفق‌تر خواهد بود.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا برای حضور موفق در المپیک، رقیبانش را آنالیز کرده و از شرایط رکوردی آنها مطلع است، یادآور شد: وزنه‌برداری مانند کشتی نیست که با شناخت حریف، بخواهیم روی نقطه ضعفش کار کنیم. خیلی به رکورد حریفانم توجهی ندارم، چراکه از نظر من هرکس بتواند کار خودش را به نحو احسن پیش و از حرکاتش نهایت استفاده را ببرد، موفق‌تر خواهد بود.

از تجربیات رضازاده استفاده می‌کنم

وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در مورد اینکه آیا برای حضور در المپیک از تجربیات حسین رضازاده، رییس فعلی فدراسیون و قهرمان سابق سنگین وزن جهان بهره می‌گیرد، گفت: صددرصد این کار را می‌کنم. وی همیشه تجربیاتش از مسابقات جهانی و المپیک را در اختیار من و سایر ملی‌پوشان قرار می‌دهد و نقش مؤثری در موفقیت‌های کسب شده داشته‌ است.

سلیمی درخصوص آسیب‌دیدگی‌اش گفت: تقریبا با رفع مصدومیتم از شرایط خوبی برخوردار هستم. هنوز به مرز آمادگی صدرصد نرسیده‌ام و حدود ۹۰ درصد آماده‌ام. با این حال بیشتر اردونشینان در حالی که روزهای زیادی به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن باقی نمانده از آمادگی صدرصدی برخوردار هستند.

هنوز دوره درمان را طی می‌کنم

قوی‌ترین مرد جهان در پاسخ به این سؤال که پس از مشخص شدن پاداش رقابت‌‌های المپیک، از مطرح کردن مصدومیتش و ابهام در اعزام به المپیک؛‌ منظور دیگری نداشته است،‌ گفت: شاید افرادی که این حرف‌ها را زده‌اند، دلایل خودشان را داشته باشند، اما من واقعیت را اعلام کردم و در حال حاضر نیز هنوز، دوره درمانم را طی می‌کنم و بهبود کامل حاصل نشده است. خبر انتشار مصدومیتیم اغراق نبود و هیچ بلوفی نزدم.

به دو دلیل رکوردهایم افت کردند

سلیمی در خصوص افت رکوردهایش گفت: در رکوردگیری اردوی بجنورد نیازی به رکورد زدن نداشتم اما به دو دلیل رکوردهایم افت داشت. اول آسیب‌دیدگی‌ زانویم بود که اجازه نداد خیلی خوب کار کنم و دوم اینکه رکوردگیری بجنورد برای من و کیانوش رستمی و برخی دیگر فرمالیته بود و برای انتخابی المپیک نقشی نداشت و خود کوروش باقری هم این موضوع را تأیید کرده بود.

توانم بیشتر از رکوردهای بجنورد بود

سلیمی تصریح کرد: با این حال از وزنه‌هایی که زدم راضی نیستم و توانم بیشتر از رکوردهایی بود که به ثبت رساندم. با این وجود نسبت به شرایطی که داشتم، رکوردهای بدی نبود، ضمن اینکه یک هفته قبل از رکوردگیری بجنورد، رکورد مجموع ۴۷۰ کیلوگرم را به ثبت رساندم، اما شرایط روز رکوردگیری به گونه‌ای بود که وزنه‌های سنگین‌تری را بلند نکنم.

برنامه‌ریزی برای کسب طلای المپیک است، نه رکوردزنی

وی در مورد اینکه در المپیک چه عملکردی را از خود به جای خواهد گذاشت، گفت: در لندن تمام تلاشم برای کسب مدال طلا است. بیشتر برای کسب مدال طلا برنامه‌ریزی کرده‌ام تا رکوردشکنی. البته همه چیز به شرایط روز مسابقه بستگی دارد و امکان رقم خوردن هر اتفاقی وجود دارد.

من باید عدالت را رعایت کنم یا شما؟! 

سلیمی در خصوص قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال و اینکه آیا این پرداخت‌ها در بین ورزشکاران عدالت است، گفت: در این خصوص حرفی ندارم. عدالت را من می‌توانم برقرار کنم یا شما؟ وقتی این همه صحبت در این مورد انجام شده و نتیجه‌ای در پی نداشته است، دیگر در این مورد حرف زدن فایده‌ای ندارد.

قهرمان وزنه‌برداری جهان و بخت اول کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن در پایان عنوان کرد: دیگر جای مطرح کردن این مسائل و موارد حاشیه‌ای قبل از المپیک نیست و تنها باید روی این موفقیت در لندن تمرکز کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.