برنامه‌ریزی برای صادرات ۲۵ درصدی تولید خودرو

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برنامه صادرات ۲۵ درصد محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادیممتازنیوز، سعید مدنی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران صادرات در سایپا ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد راهکارها و برنامه‌های تازه در امر صادرات به عنوان فعالیت اصلی گروه خودروسازی سایپا، اظهار داشت: بازارهای صادراتی تبدیل به ابزاری برای رونق اقتصاد و اعتلای نام کشورمان در بازارهای خارجی شده است.

وی واقعی شدن نرخ ارز را سبب بهبود فعالیت‌ صادراتی و صرفه جویی ارزی برای این شرکت عنوان نمود و گفت: فضای کسب و کار در حوزه صادرات به گونه‌ای چشم‌گیر بهبود یافته و نیاز به گسترش فعالیت‌ها در این حوزه بیش از قبل احساس می‌شود.

مدنی تصریح نمود: با ادامه روند رو به رشد فعلی، در آینده نزدیک خودکفایی ارزی در سایپا و ورود این شرکت به دورانی طلایی و درخشان رقم خواهد خورد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای صادرات ۲۵ درصدی محصولات تولیدی سایپا، خاطرنشان نمود: باید با شناخت تازه از بازارهای فعلی و گشایش بازارهای تازه صادراتی، برای افزایش میزان فعلی صادرات تلاش نمود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توسعه محصولات و تولید خودروهایی مطابق با ظرفیت بازارهای هدف باید به عنوان مهم‌ترین برنامه در دستور کار کلیه قسمت‌های درگیر در حوزه صادرات گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد.

وی بر توجه به روند در حال توسعه و رو به رشد کشورهای همسایه ایران و نیاز بازار این کشورها به خودروهای تجاری تاکید نمود و گفت: باید برای افزایش داخلی سازی خودروهای تجاری و صادرات آن ها به کشورهای هم‌جوار برنامه ریزی نمود.

مدنی افزود: بسترسازی و ایجاد زیرساخت لازم، گسترش شبکه خدمات پس از فروش از بعد تعمیرات و تأمین قطعات یدکی، رعایت قیمت همه شده با تاکید بر سودآوری، آموزش‌های نوین نیروی انسانی و استفاده از شیوه های تازه بازاریابی، ایجاد دپارتمان های تخصصی صادرات و بهره گیری از نیروی متعهد و متخصص باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار امیدواری نمود: همه ارگانها و سازمانها در مسیر رونق صادرات غیرنفتی کشور بیش از پیش ما را حمایت نمایند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.