برنامه‌های مرکز امور زنان در هفته «کرامت» اعلام شد

1151.jpeg

دبیر کارگروه تخصصی بانوان جشن‌های دهه کرامت گفت: تبیین نقش و جایگاه حضرت معصومه (س) به عنوان خواهر ثامن الحجج(ع) و تلاش ایشان در جهت تقویت ولایت و اصل امامت، الگویی برای زنان بصیر ایرانی در طریق ولایت مداری در همه عرصه‌هاست.

به گزارش سرویس «زنان» ایسنا، مریم ارشدی افزود: مرکز امور زنان اقدامات متعددی را در هفته کرامت عهده دار شده است که از جمله این برنامه‌ها تشکیل کارگروه بانوان و مراسم گرامیداشت این ایام از سوی مرکز امور زنان و خانواده است که برهمین اساس اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای را در سطوح مختلف برای این مناسبت مصوب می‌کند.

وی با بیان اینکه ولایت و امامت به عنوان یکی از ارزشهای وجودی و ارکان اعتقادی ما ایرانیان است، اظهارکرد: وجود امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان، حضرت معصومه (س) از نمونه‌های مطرح این موضوع هستند و به طور یقین گرامیداشت اهل بیت (علیهم السلام)، سبب افزایش رشد معنوی و آگاهی و تعالی جامعه اسلامی ما بوده است و خواهد بود. به همین مناسبت ایران اسلامی، هر ساله شاهد جشن‌های مردمی رضوی در دهه کرامت است.

ارشدی در ادامه گفت: مراسم بزرگداشت ایام دهه کرامت امسال نیز همزمان در تمام نقاط کشور طی ۲۸ شهریور تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود این در حالیست که کارگروه‌های مختلف از مدتها قبل برای این مهمانی بزرگ تلاش، برنامه ریزی و جلسات متعددی را با حضور دستگاه‌های مختلف در قالب شورای هماهنگی جشن‌های رضوی برگزار کردند.

دبیر کارگروه تخصصی بانوان جشن‌های دهه کرامت نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول کارگروه زنان و خانواده را در کشور ساماندهی می‌کند.

وی تاکید کرد:‌ مرکز امور زنان آمادگی دارد تا با همکاری آستان مقدسه حضرت معصومه(س) نسبت به اجرای ویژه برنامه‌های گسترده در دهه کرامت به خصوص اول ذی القعده( ویژه دختران) در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک اقدام کند.

دبیر کارگروه تخصصی بانوان جشن‌های دهه کرامت ادامه داد: مراحل مختلف فعالیت‌ها از سوی بازوان اجرایی برنامه‌ها در سطح وزارتی، دستگاهی و استانی، مشاورین آنهاست و از سوی آن‌ها به شهرستان‌ها و روستاهای کشور تسری می یابد. به همین مناسبت مرکز امور زنان و خانواده با ارسال نامه به تمامی دستگاه‌ها، برنامه‌های پیشنهادی آنان را برای این دهه جویا شد.

وی اظهارکرد: از برنامه‌های مرکز امور زنان و خانواده، برگزاری جشن‌های مرتبط با دهه کرامت ویژه بانوان در سراسر کشور، تجلیل از دختران برتر در عرصه‌های علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و هنری، حمایت از وبلاگ‌های دختران فعال با محوریت معرفی ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت معصومه (س)، رونمایی از محصولات فرهنگی و علمی مرتبط با دختران و سیره حضرت معصومه (س) می‌توان نام برد.

ارشدی افزود: برپایی نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با دختران مانند عفاف و حجاب و تبیین جایگاه حضرت معصومه (س)، معرفی دختران برتر در عرصه‌های مختلف رسانه‌ها و مجامع عمومی جهت ارائه الگوی دختر مسلمان و اجرای جشن‌های زیر سایه‌های خورشید (شکوفه‌های نور) با همکاری آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری در هفته کرامت است.

دبیر کارگروه تخصصی بانوان جشن‌های دهه کرامت تصریح کرد: در مجموع در دهه کرامت دستگاه‌های مختلف ۴۳ مسابقه، ۲۸ جشن و جشنواره، ۲۱ فعالیت فرهنگی، ۱۴ همایش، ۱۵ نمایشگاه، ۴۳ مورد دیدار، ۲۸ نشست و ۱۵ نمایشگاه برگزار می‌کنند. همچنین استان‌های مختلف کشورنیز ۸۹ مسابقه، ۵۳ مراسم تقدیر و تجلیل، ۳۳ همایش، ۵۸ کارگاه آموزشی، ۲۴۷ جشن و جشنواره، ۵۴ نشست و گفتمان، ۱۹۷ تبلیغ فرهنگی، ۳۷ نمایشگاه، ۴۴ مراسم بازدید، ۲ دیدار، ۵ کارگاه آموزشی و یک اردوی زیارتی برپا می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.