برنامه‌های سفر دبیرکل سازمان ملل به تهران نهایی شده است

‘محمدرضا فرقانی ‘روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود:دبیرکل سازمان ملل متحد را در سفر به تهران هیاتی از نهادهای وابسته به این سازمان همراهی می کند که ترکیب نهایی آن نیز طی روزهای آینده اعلام می شود.

وی با بیان این که مشخص نیست که به چه علت برخی رسانه‌های غربی به انتشار چنین اخبار غیرواقعی اقدام می‌کنند، اظهارداشت: حضور نیافتن بان کی مون در اجلاس آتی سران جنبش غیرمتعهدها در تهران فقط خیالپردازی رسانه‌ای و یا حدس و گمان رسانه‌‌های غربی‌ است.

سخنگوی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با تاکید بر این که سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران قطعی است گفت:باتوجه به فشارهای اخیر برای عدم حضور دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس تهران، رسانه‌های غربی تصور کرده‌اند که وی در این اجلاس شرکت نخواهد کرد،

در حالی که چنین چیزی مطرح نیست.

فرقانی در ادامه تصریح کرد:سازمان ملل متحد همواره در طول اجلاس‌های گذشته جنبش حضور داشته و در کنار کارها و وظایفی که بر عهده دارد از فعالیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که دارای اهدافی هم راستای با سازمان ملل هستند، حمایت کرده است.

وی اضافه کرد:سازمان ملل متحد همچنین از تلاش های سازمان‌های فعال در جهت صلح و امنیت جهانی و بویژه حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ، حمایت می‌کند و در جهت تقویت آنها گام برمی دارد.

سخنگوی ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها خاطرنشان کرد:بان کی مون به همین علت است که برنامه حضورش در تهران و شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تهران را اعلام کرده است.

فرقانی یادآور شد:‌۱۰۰ کشور تاکنون به طور رسمی برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۴۱ کشور در عالی ترین سطح سران، معاون اول رییس جمهوری و رییس مجلس، شرکت خواهند داشت.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از پنجم تا دهم شهریور ماه در تهران برگزار می شود.

سیام**۱۴۷۸*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۵۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.