برنامه‌های ماهواره‌ را صرفا سرگرمی ندانیم/ سکوت مقابل جنگ نرم حرام است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه طرح فراگیر “قرآن کتاب زندگی” رادیو قرآن با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و تنی چند از مدیران و فعالان قرآنی شامگاه گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این مراسم با تأکید بر لزوم مقابله با جنگ نرم تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان به تدریج در راستای جنگ نرم فرهنگ غرب را در میان مردم ما اشاعه می‌دهند. ما اگر بخواهیم این برنامه‌ها را صرفاً سرگرم‌کننده تلقی کنیم نگاهی ساده‌انگارانه به موضوع داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه شبکه‌های غربی بدون آنکه مخاطب متوجه شود، ذهن او را به سمت مقاصد خود سوق می‌دهند، یادآور شد: مخاطبان این شبکه‌ها ناخودآگاه به سمت افکار و عقاید غربی متمایل و از فرهنگ اسلامی دور خواهند شد.

حسینی سکوت در برابر جنگ نرم را حرام دانست و اظهار کرد: ما باید در مقابل، برنامه‌های گسترده، منسجم و پر محتوایی در زمینه‌های قرآنی و دینی داشته باشیم و این فعالیت‌ها را به صورت مستمر ادامه دهیم.

وزیر ارشاد تأکید کرد: هنرمندان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند باید هنر خود را برای گسترش فرهنگ قرآنی به کار بگیرند. وزارت ارشاد نیز در همین راستا حمایت جدی از موسسات قرآنی و نمایشگاه‌ها با موضوع قرآن خواهد داشت.

حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به سوره انسان گفت: این سوره بسیار ارزشمند است و به گذشت و ایثار اهل‌بیت اشاره می‌کند. بنابراین ما می‌توانیم از این سوره درس‌های بسیاری بگیریم و بیش از این به آن بپردازیم.

محمد صوفی معاون صدای رسانه ملی نیز در ادامه مراسم گفت: قرآن کریم زیر بنای حکومت ما است به همین منظور برای ادای دین به این کتاب برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی در زمینه گسترش فرهنگ قرآن داشتیم. در کنار قرائت قرآن باید فهم و تدبر در آیه‌های قرآنی وجود داشته باشد.

وی رادیو قرآن را هدیه جمهوری اسلامی به مردم متدین ایران دانست و افزود: بیش از ۲۰ سال از فعالیت رادیو قرآن می‌گذرد. در این چند سال ترویج و تبیین معارف قرآنی، پخش قرآن‌های جذاب و انواع ترتیل، پاسخگویی به سوالات قرآنی مردم، گزارش از مسابقات قرآنی، بازتاب عملکرد نهادهای قرانی و پخش قرائت‌های درخواستی از جمله فعالیت‌های این شبکه رادیویی محسوب می‌شود.

صوفی اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم رادیو قرآن برگزاری مسابقه سالانه با نام قرآن آیه‌های زندگی و بیداری است که هدف از برگزاری این مسابقات غنی سازی اوقات فراغت جوانان با نگاه سوره مبارکه انسان بود. وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی رادیو تلاوت و شبکه مجازی ترتیل که هر روز یک جزء قرآن را پخش می‌کند نیز از فعالیت‌های مهم دیگری که در زمینه قرآنی انجام شده است.

محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود که گفت: قرآن بهترین کتاب برای سبک و شیوه زندگی است. ما باید بهترین راه زندگی را از این کتاب مقدس استخراج کنیم. شبکه رادیویی قرآن نیز از سال ۷۹ با رویکرد مخاطب عام در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کند.

وی افزود: امسال این شبکه رادیویی با همکاری برخی رسانه‌های قرآنی به آیه ۱۰ سوره مبارکه انسان پرداخت و طرح و برنامه و مسابقات مختلفی را در این زمینه اجرا کرد. مدیر رادیو قرآن اظهار کرد: سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارشناسان قرآنی است و طی مذاکراتی که با یکدیگر داشتیم قرار است برنامه‌های قرآنی بیشتری با نظرات ایشان داشته باشیم.

در پایان مراسم حسینی، صوفی و محمدزاده از لوح فشرده “ستارگان تلاوت ایرانی” رونمایی کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.