برنامه‌های مدیر تازه گوگل برای آینده اندروید

۲۵اردیبهشت،

 

سیستم‌عامل اندروید به بعضی نوآوری‌ها نیاز دارد که از جمله آنها می‌توان به سیستم هوشمند شناسایی حرکت چشم، ارتقای کیفیت نمایشگر و افزایش عمر باتری اشاره کرد.
 
طی چند سال قبل "ساندر پیچای"(Sundar Pichai) به عنوان عضو ثابت گروه برگزار کننده کنفرانس سالانه I/O حضور داشت. پیچای از سال ۲۰۰۴ همکاری خود را با شرکت گوگل آغاز کرد و مدیریت مرکز Chrome را در اختیار گرفت و طی آن مرورگر اینترنتی و سیستم‌عامل مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار کاربران گذاشت.
 
فرد مقابل او در شرکت گوگل "اندی رابین"( Andy Rubin) بود که مدیریت مرکز اندروید را در اختیار داشت. سیستم‌عامل اندروید طی چند سال اخیر بسیار افزایش یافت، تا آنجا که گفته می گردد هم‌اکنون بیش از ۷۵۰ میلیون دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید در جهان وجود دارد و روزانه بیش از ۱٫۵ میلیون دستگاه تازه مبتنی بر این سیستم‌عامل در سراسر جهان فعال می‌شوند.
 
اما این جریانات سبب شد تا این سوال برای کاربران به وجود آید که آیا گوگل به دو سیستم‌عامل مجزا نیاز دارد یا خیر. البته باید توجه داشت که در کنار این اتفاقات، "اندی رابین" به صورت غیررسمی مدیریت کنفرانس I/O را نیز در اختیار داشت.
 
اما گوگل چندی پیش اعلام کرد که رابین از پست خود در این شرکت کناره‌گیری کرده است و قصد دارد در بخش دیگری از گوگل به فعالیت خود ادامه دهد.
 
این اتفاق سبب شد تا پیچای وظایف رابین را به عنوان مدیریت گروه اندروید در شرکت گوگل در دست بگیرد. او پس از این اتفاق به سرعت به یکی از مدیران اصلی شرکت گوگل تبدیل شد تا به یکی از اعضای اصلی گروه L-team برای "لری پیج"( Larry Page) یعنی مدیرعامل این شرکت تبدیل شود.
 
پیچای که هم‌اکنون ۴۰ سال دارد و ابتدا از موسسه فناوری هند سپس از دانشگاه استانفورد فارق‌التحصیل شده است، تاکنون از شرکت در هرگونه کنفرانس مطبوعاتی امتناع کرده است. اما از آنجایی که این هفته کنفرانس I/O گوگل برگزار می‌شود، او برای اولین بار با مرکز رسانه‌ای WIRED گفت‌وگویی انجام داده و توضیح داده است که در آینده اندروید به صورت متفاوت با قبل به دست کاربران می‌رساند و دست کم تا دو سال آینده خبری از ادغام دو سیستم‌عامل اندروید و Chrome نخواهد بود.
 
وی توضیح داد که از حاکمیت شرکت سامسونگ بر بازار جهانی دستگاه‌‌های اندرویدی ناراحت نیست و در این زمینه نگرانی ندارد که این شرکت بخش اعظم درآمدهای مربوط به سیستم‌عامل اندروید را از آن خود می‌کند.
 
به گفته وی، هم‌اکنون گوشی هوشمند Galaxy S4 را در اختیار دارد و از همکاری با سامسونگ لذت می‌برد.
 
به گفته پیچای، سیستم‌عامل اندروید به بعضی نوآوری‌ها نیاز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم هوشمند شناسایی حرکت چشم، ارتقا کیفیت نمایشگر و افزایش عمر باتری اشاره کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.