برنامه‌های کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر اعلام شد

۳۰م دیماه ،

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نصرالله لطفی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: در راستای بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر همانند سال‌های قبل ولی با آنچه که مکمل سیاست‌های همیشگی بوده است عمل خواهیم کرد که این مکمل عبارت است سه ویژگی که از مجریان برنامه‌های مختلف درخواست کرده‌ایم که آنها را مبانی عمل خود در برگزاری برنامه‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت مراسم دهه فجر امسال گفت: ایام‌الله دهه فجر امسال برای ما اهمیت خاصی دارد زیرا با وجود آنکه بزرگداشت این ایام هر ساله پسندیده است ولی در ایام دهه فجر امسال باید دانست که بعد از تشکیل تحریم‌ها و ایجاد فشارهایی که مردم تحمل کرده‌اند، این ایام اولین حماسه حضور مردم در پاسخ‌دهی به استکبار است که باید در این زمینه بسترسازی لازم ایجاد شود.

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: قرار داشتن در معرض فتنه تازه در مقایسه با فتنه ۸۸ مورد دیگری است که در مراسم امسال اهمیت ویژه‌ای دارد. تفاوت ویژه‌ای که فتنه تازه با فتنه ۸۸ دارد این است که در سال ۸۸ قرار بود انتخاباتی برگزار شود و فتنه‌گران مردم را به خیابان‌ها آورند ولی هم‌اکنون با طرح عناوینی چون انتخابات آزاد از پیش در جهت ایجاد فتنه‌ای اقدام کرده‌اند.

لطفی با اشاره به تقارن هفته وحدت و جشن‌های دهه فجر، اظهار کرد: با توجه به این مولفه‌های با اهمیت، نباید صرفا به کارهای تکراری و ظاهری اکتفا شود. برای انجام این برنامه‌ها ۷۰۰ کمیته استانی جهت بسترسازی لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دهه فجر امسال تشکیل شده و از روز پنجشنبه کار خود را آغاز خواهند کرد. همچنین ۴۱۰ ستاد شهرستانی، ۹۱۶ ستاد در شهرها و ۹۹۹ ستاد در بخش‌ها در عرصه برگزاری این مراسم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از پنجم بهمن تا یازدهم بهمن در تمامی کشور اتفاقات گوناگونی در جهت برگزاری گرامیداشت دهه فجر برگزار خواهد شد که بسیاری از آنها همزمان و بسیاری از آنها غیرهمزمان با یکدیگر برگزار می‌شوند و بعضی از آنها نیز مختص به هر استان است.

لطفی با اشاره به اینکه “اتفاق ویژه‌ای که در تهران رخ خواهد داد، حضور سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در حرم حضرت امام (ره) به مدت یک هفته جهت نثار گل و تجدید پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است”، همچنین از اعزام سخنرانان و شخصیت‌های ملی به مراکز استان‌ها جهت ایراد سخنرانی و چاپ ۷۰ میلیون پوستر و تراکت در تهران جهت ارسال به سایر استان‌ها خبر داد.

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر همچنین اظهار کرد: برای ورود به دهه مبارک فجر در روز دوازدهم بهمن ماه همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در ساعت ۹ صبح در همه شهرستان‌ها مراسم مطلوبی برگزار خواهیم کرد و در ساعت ۹:۳۳ دقیقه در سطح مدارس گلبانگ انقلاب نواخته خواهد شد و در فرودگاه مهرآباد نیز نایب رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

لطفی افزود: از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح نیز در حرم مطهر امام (ره) یکی از سران سه قوه سخنرانی خواهند کرد و سخنرانی‌ نیز در جایگاه جلوس امام خمینی (ره) در کنار مزار شهدا خواهیم داشت. همچنین در شهرستان خمین به زادگاه امام خمینی (ره) ادای احترام شده و بیت قدیم ایشان در قم نیز مورد احترام قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه فجر اظهار کرد:‌ در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و همزمان با روز نیروی هوایی “میهمانی لاله‌ها”‌ جهت غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور مردم و به وسیله بالگرد انجام خواهد شد. در شامگاه شنبه ۲۱ بهمن ماه نیز طنین الله‌اکبر در سراسر کشور شنیده خواهد شد.

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به تاکید این کمیته بر برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف کشور گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان‌های مختلف کشور است.

لطفی با بیان اینکه “عدد ۲۴ به عنوان عددی نمادین جهت تعداد برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف در زمینه گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری است”، ادامه داد: در تاریخ‌های دوازدهم و ۲۲ بهمن ماه در اکثر شهرستان‌ها گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفره‌ای به اجرای سرود خواهند پرداخت و در ۲۲ بهمن ماه نیز در تهران گروهی ۲۲ هزار نفری چنین برنامه‌ای را به اجرا خواهند گذاشت.

وی اضافه کرد: شستشوی کامل حرم امام (ره) با گلاب ناب کاشان به وسیله بسیجیان کاشانی از جمله دیگر برنامه‌های ما در گرامیداشت دهه فجر در سال جاری است. همچنین برگزاری همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب در هفدهم بهمن ماه و ادیان در چهاردهم بهمن ماه در هتل عباسی اصفهان از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

مسئول کمیته امور استان‌های ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه ۷۵ هزار عنوان مراسم در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

لطفی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد اینکه آیا نظارتی بر چگونگی افتتاح این پروژه‌ها از سوی کمیته امور استان‌ها صورت می‌گیرد یا خیر؟ اظهار کرد: تاکید ما تاکنون نیز همین بوده است و در این دوره نیز سعی کرده‌ایم که این افتتاح پروژه‌ها به صورت واقعی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.