برنامه‌ها و اهداف رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴/ بهره‌برداری از موشک S-200

۲۱ آبان ،

سخنگوی رزمایش مدافعان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ با بیان اینکه این رزمایش از فردا وارد مرحله حساس و پیچیده خود خواهد شد، گفت: بسیاری از تجهیزات پدافند از پویایی رشد و توسعه قابل توجهی برخوردار می باشند که در این رزمایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ (بیرجند)، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام سخنگوی رزمایش مدافعان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ در نشست خبری عصر امروز، برنامه‌ها و اهداف این رزمایش را تشریح کرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش‌‌های آسمان ولایت ۱، ۲، و ۳ گفت:‌ مقرر شد که رزمایش آسمان ولایت ۴ در بازه وقتی با به کارگیری بخش‌هایی از تجهیزات و مشارکت نیروهای مسلح با محوریت قرارگاه پدافند هوایی برگزار شود.

سخنگوی رزمایش مدافعان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴، این رزمایش را از وسیع‌ترین و بی‌نظیرترین رزمایش‌ها خواند و افزود:‌ این رزمایش، یک رزمایش دو سویه بوده که از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پیچیده‌ای برخوردار خواهد بود.

سرتیپ شهرام با شرح تفاوت رزمایش پدافند هوایی با رزمایش سایر نیروهای مسلح بیان کرد:‌ در این رزمایش، کشور نارنجی به عنوان نیروی مهاجم و کشور آبی به عنوان نیروی مدافع، سعی خواهند کرد توانمندی‌های خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه به عنوان کشور نارنجی تجهیزات خود را در قالب تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها به صورت مخفی ارائه خواهند داد، اظهار داشت:‌ قرارگاه پدافند هوایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی ارتش،‌ هوافضای سپاه، بسیج مردمی، نیروی انتظامی و مرزبانی نیز به عنوان کشور آبی(کشور مدافع)‌ توانمندی‌های خود را ارائه خواهند کرد که به هیچ وجه از برنامه‌های کشور نارنجی (کشور مهاجم) مطلع نخواهند بود.

سخنگوی رزمایش مدافعان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ با بیان اینکه هواپیمای طرح اسکرمبل، اهداف متجاوز را در این رزمایش شناسایی خواهد کرد، گفت:‌ شبکه یکپارچه کنترل قرارگاه پدافند هوایی، محور پیشانی رزمایش است و به صورت گسترده و یکپارچه کلیه تحرکات در هوافضای کشور را زیر نظر خواهند داشت.

امیر شهرام تصریح کرد: چابکی و چالاکی تجهیزات، از محورهای اساسی رزمایش است که در وقت خاص در قسمت‌های مشخص مستقر می‌شوند و ماموریت خود را انجام دهند.

وی وسعت منطقه رزمایش را ۸۵۰ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود:‌ پاسخگویی به صورت همزمان و پُر تراکم در این وسعت در مقابل اهدافی صورت می‌گیرد که خود را در معرض مرگ قرار می‌دهند.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ قابلیت انعطاف در شرایط سخت را از دیگر ویژگی‌های تجهیزات به کار گرفته شده در رزمایش بیان کرد و گفت: مرحله تست گرم، یکی از مراحل بسیار مهمی است که در رزمایش اجرا خواهد شد و بسیار ارزشمند است.

سرتیپ شهرام ادامه داد: در این تست، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای ما علیه هواپیماهای بدون سرنشین برنامه خواهند داشت که این برنامه (تست گرم) در ساعات مختلف شبانه‌روزی انجام خواهد شد.

وی تقویت هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه پاسداران را از دیگر اهداف رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ خواند و افزود: در این بخش، پدافند متولی این هماهنگی خواهد بود، هر چند که این هماهنگی از پیش وجود داشته و ما تصمیم داریم این هماهنگی را منسجم‌تر کنیم.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ گفت: بسیاری از تجهیزات پدافند از پویایی رشد و توسعه قابل توجهی برخوردار می باشند که در این رزمایش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

امیر شهرام در پایان با بیان این مطلب که رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ از فردا وارد مرحله حساس و پیچیده خود خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم این رزمایش مورد خشنودی امام وقت(عج)، رهبری و مردم همیشه حاضر در صحنه باشد.

گفتنی است که در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴، موشک S-200 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ این موشک از توانایی و قابلیت انهدام ۷ هدف به صورت همزمان برخوردار است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.