برنامه استراتژیک سازمان “ایمیدرو” بازنگری می گردد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از بازنگری در برنامه استراتژیک این سازمان خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، مهدی کرباسیان اظهار داشت: این اقدام با هدف همراستا شدن اهداف بلند مدت این سازمان با اهداف کلان دولت یازدهم و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت صورت می گیرد.

به گفته معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ با موافقت اعضای هیات عامل و کلیه مدیران ایمیدرو مقرر شد بازنگری و اصلاح ماموریت ها، ‌چشم انداز و استراتژی در اولویت اول قرار گیرد.

کرباسیان با بیان اینکه سند استراتژیک سازمان به تشکل ها و سازمانهای مردم نهاد برای اخذ نظرات مشورتی ارسال می گردد افزود: پس از اخذ پیشنهادات، این برنامه در دو فاز به اجرا در می آید و طبق پیش بینی ها حداکثر تا پایان سالجاری بازنگری خواهد شد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیش از این در سال ۱۳۸۳ اولین سند استراتژیک خود را تهیه و در سال ۱۳۸۹ بازنگری و اصلاحات را در این سند انجام داد که برنامه های آن هم اینک در حال اجرا است.

اکنون نیز با توجه به عوامل برون سازمانی همچون ایجاد تغییرات در اسناد بالادستی،‌ تغییر شرایط اقتصادی و بین المللی و همچنین عوامل داخل سازمانی نظیر تغییر ساختار، ‌تغییر میزان دارایی ها و… استراتژی در حال اجرا باید متناسب با شرایط پیش رو اصلاح شود.

این سازمان که در سال ۱۳۸۱ به عنوان مهمترین نهاد توسعه ای کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی شکل گرفت ماموریت توسعه و توانمندسازی آن بخش ها را در چارچوب سند چشم انداز ۲۰ ساله ،‌سند استراتژی توسعه معدنی و اصل ۴۴ قانون اساسی عهده دار شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.