برنامه امروز ایران در روز نهم المپیک / نبرد سرنوشت‌ساز والیبال و شروع کشتی‌

در روز نهم از المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقابت ملی‌پوشان کشتی آغاز می‌شود.

برنامه ایرانی‌ها در روز نهم المپیک/ نبرد سرنوشت‌ساز والیبال و شروع کشتی‌گیران

به گزارش ممتازنیوز، مسابقات کشتی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فردا که روز نهم المپیک است آغاز می‌شود و دو ملی‌پوش ایران روی تشک می‌روند. علاوه بر این تیم ملی والیبال در دیداری حساس مقابل ژاپن به میدان می‌رود. ایران برای صعود به دور بعد باید مقابل ژاپن به پیروزی برسد.

کشتی:

امین میرزازاده، فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کیم مین سئوک از کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. او در شرایطی به مصاف عنوان داران کشتی جهان می رود که ۱۱ کیلوگرم کمتر از وزن قانونی دارد و با ۱۱۹ کیلوگرم وزن در رقابت های وزن ۱۳۰ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد.

کشتی‌گیر ایران در صورت پیروزی در مبارزه نخست مقابل کیم مین سئوک کره ای، در یک چهارم نهایی باید به مصاف میخاین لوپز دارنده ۳ طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا برود. وزن معمول غول کوبایی حدود ۱۳۳ کیلوگرم است.

علیرضا نجاتی، ملی‌پوش وزن ۶۰ کیلوگرم، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آرمن ملکیان دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ از ارمنستان می رود و در صورت برتری، در یک چهارم نهایی مقابل برنده مبارزه لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ از اوکراین و المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ و یک نقره و ۲ برنز جهان از ازبکستان می رود.

رقابت‌های کشتی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

والیبال:

تیم ملی والیبال ایران در دیداری حساس از ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه مقابل ژاپن به میدان می‌رود. این آخرین مسابقه ایران از مرحله گروهی است.

ایران با دو برد(مقابل لهستان و ونزوئلا) و دو باخت (مقابل کانادا و ایتالیا) در رده پنجم گروه خود قرار گرفت و حضور در جمع چهار تیم برتر گروه و صعود به یک چهارم نهایی، به بازی با ژاپن بستگی خواهد داشت.

ملی‌پوشان برای صعود به مرحله بعد باید حتما تیم ژاپن را شکست بدهند چون در صورت شکست با هر نتیجه‌ای، در گروه خود پنجم می‌شوند و از این رقابت‌ها حذف خواهند شد.

در این مسابقات از هر گروه ۴ تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کند. سرگروهی در مسابقات مقدماتی بسیار حائز اهمیت است چرا که تیم سرگروه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم چهارم گروه مقابل می رود اما دوم یا سوم شدن تفاوتی ندارد چرا که بازیهای این تیمها با تیمهای دوم و سوم گروه مقابل از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.