برنامه جامع آموزش تئاتر تهیه و تدوین شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مدیرکل هنرهای نمایشی:

مدیرکل هنرهای نمایشی از تهیه و تدوین برنامه جامع آموزش تئاتر، با هدف تقویت هر چه بیشتر این حوزه، خبر داد و گفت: در صورت تأیید معاونت امور هنری وزارت ارشاد، این برنامه اجرایی می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تئاتر مقوله فراگیری است که مخاطبان خود را در جای جای ایران پوشش داده است، اظهار کرد: هنرمندان بسیاری در این عرصه، در راستای تولید آثاری متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی، گام بر می دارند و حمایت از آن ها در نشر این فرهنگ ضروری است.

وی هنرمندان شهرستانی را پایه و اساس ترویج فرهنگ ایرانی با خلق آثار فاخر و با ارزش دانست و بیان کرد: پرداختن به هریک از خرده فرهنگ ها به هویت ایرانی و اسلامی کمک می کند؛ بنابراین برگزاری جشنواره های استانی ضرورتی انکارناپذیر است.
وی جشنواره استانی را تبلور و بستری برای رقابت افکار و اندیشه ها و مأوایی برای هنرمندانی دانست که تلاش یک ساله خود را در قالب جشنواره عرضه می کنند.

آشنا با اشاره به اینکه نباید از سهم و نقش نویسندگان در خلق آثاری فاخر و ارزشمند در این عرصه غافل شد، اذعان کرد: کارگردان ها و بازیگران نیز از این قاعده مستثنا نیستند و فراهم کردن زمینه های آموزشی برای هنرمندان در دستور کار ما قرار داشته و دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه با تأکید بر امر آموزش تئاتر، یادآور شد: برنامه جامعی در این باره تهیه و تدوین شده که در صورت تأیید از سوی معاونت امور هنری اجرایی می گردد.

آشنا در پایان راه اندازی تئاترشهر در استان ها، استقرار گروه های نمایشی، حمایت از اجرای عمومی آثار شهرستانی راه یافته به جشنواره فجر را از برنامه های انجام شده در راستای حمایت از هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه نام برد.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.