برنامه جشن ملل با حضور ایران در آتن گشایش یافت

به گزارش ایرنا از آتن غرفه هنری جمهوری اسلامی در جشن هنری ملل که توسط شهرداری پندلی واقع در شمال شرق شهر آتن و انجمن دوستی ملل برگزار شده بود؛ درخشید.

در این جشنواره که در یکی از میادین اصلی در مقابل مرکز فرهنگی شهرداری پندلی برگزار شده بود، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، یونان، پرتغال، عراق، گرجستان، رمانی، قبرس، کوبا و تعداد دیگر از کشورهای جهان حضور داشتند.

دکتر محمد حسین مظفری’ رایزن فرهنگی کشورمان با حضور در این برنامه ضمن دیدار کوتاهی با خانم ‘ اونگلیا لنداریدو’ رئیس انجمن دوستی ملل از وی به خاطر تلاش های بی وقفه در برگزاری این برنامه هنری و اختصاص بخشی از این جشنواره به جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

غرفه هنری جمهوری اسلامی ایران که شامل صنایع دستی، پوستر، نقاشی، کتاب، منیاتور،فلزکاری و معرق بود، به عنوان بهترین غرفه شناخته شده و شهرداری پندلی لوح تقدیری را به ‘ محمد رضا پاکروان’ وابسته فرهنگی کشورمان اهدا کرد.

پاکروان طی سخنانی کوتاه در مراسم این برنامه با اشاره به روابط دیرنیه ایران و یونان گفت: ایران دارای بیش از ۷ هزار سال سابقه تاریخی می باشد و در طول تاریخ درخشان خود خدمات هنری، فرهنگی و علمی فراوانی به بشریت اهدا کرده است.

وی ضمن تشکر از شهردار و خانم ‘ اونگلیا لنداریدو’ رئیس انجمن دوستی ملل برای برگزاری اینگونه برنامه های باشکوه نیز گفت: اینگونه برنامه ها باعث خواهد شد که ملت ها با فرهنگ های یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند و زمینه توسعه روابط بین ملل را فراهم خواهد آورد.

در این برنامه پس از پخش برنامه ای ویدیویی ۱۲ دقیقه ای از دست آورد های اقتصادی و صنعتی کشور مان، محمد رضا پاکروان وابسته فرهنگی کشورمان کتاب مثنوی مولوی را که به زبان یونانی ترجمعه شده ، به عنوان گوشه ای از هنر معنوی و انسان دوستانه ایرانی، را به ‘ پانایوتیس موستاریس’ شهردار شهر پندلی تقدیم کرد.

**۲۱۷۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۶۵۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.