برنامه دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش ۹۰ دانشجوی ایرانی در سال ۲۰۲۰

وزیر علوم روسیه از برنامه دانشگاه‌های روسیه برای پذیرش ۹۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های روسیه برای سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: بیشتر دانشجویان از ایران در دانشگاه علوم پزشکی مسکو و علوم پزشکی سن پترزبورگ تقاضای پذیرش دارند.    

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، والری فالکوف در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه که به صورت مجازی در دانشگاه تهران برگز شد با بیان اینکه  همکاری دانشگاه های دو کشور روسیه و ایران بسیار موثر است، گفت: این ارتباط به خصوص در زمینه تبادلات علمی در سال های گذشته با اعتماد کامل پیش رفته است. در واقع همکاری دانشگاهی ما با ایران در زمینه آموزش در سال ۱۹۶۰ آغاز شد. ما به تعدادی از داوطلبان ایرانی پذیرش به بهترین دانشگاه های روسیه را اعطا می کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: در نظر داریم برا سال ۲۰۲۰ تعداد ۹۰ دانشجو ایرانی را در دانشگاه های روسیه پذیرش کنیم و بیشتر دانشجویان از ایران در دانشگاه علوم پزشکی مسکو و علوم پزشکی سن پترزبورگ تقاضای پذیرش دارند.  

وزیر علوم روسیه عنوان کرد: نقشه راهی برای افزایش پذیرش دانشجویان در دانشگاه های دو کشور در نظر گرفته شده است. همچنین از رییس دو دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو که این روابط را به خوبی پیش می برند تشکر می کنم و امیدوارم تعاملات افزایش پید کند. 

در ادامه لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران از ندریس زبان روسی و فارسی در دانشگاه های دو کشور خبر داد و گفت: ما اهمیت خاصی برای همکاری های علمی قائل هستیم و به گونه ای شراکت راهبردی زمینه تبادلات علمی داریم که طرف روسی و ایرانی برای تعمیم این روابط فعالیت می کنند.

سفیر روسیه در ایران تصریح کرد: با وجود شرایط جدید کرونایی می توانیم به صورت مجازی در مورد گسترش روابط ایران و روسیه به توافقات لازم برسیم.
 
وی ادامه داد: رایزنی فرهنگی لازم برای تدریس زبان فارسی و آموزش زبان روسی در دانشگاه های ایران انجام شده است و رایزنی های فرهنگی دیگری نیز برنامه ریزی و برخی از آنها محقق شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پنجمین اجلاس مشترک دانشگاه های برتر ایران و روسیه با حضور ۱۳ دانشگاه برتر ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه گیلان (به نمایندگی دانشگاه های حاشیه دریای خزر) و ۲۴ دانشگاه برتر کشور روسیه  با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جلال کاظمی سفیر سابق ایران در روسیه،  وزیر علوم و آموزش عالی روسیه،  والری نیکلاویچ فالکوف، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران،  به صورت مجازی و حضوری در حال برگزاری است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.