برنامه دروس خارج مراجع تقلید و علما از امروز در قم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اخبار منتشر شده در خبرگزاری حوزه پس از آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، دروس خارج فقه و اصول مراجع تقلید در قم آغاز می‌‌شود.
دروس حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و وحید خراسانی از روز هجدهم شهریور ماه در مسجد اعظم قم آغاز شده است. درس خارج فقه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هر روز به جز پنج شنبه و جمعه ها از ساعت ۱۰ صبح با موضوع حج در مسجد اعظم قم برگزار می شود.
آیت الله وحید خراسانی نیز درس خارج فقه (کتاب خمس) خود را در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در مسجد اعظم برگزار می‌کند، این درس از روز هجدهم شهریورماه آغاز شده است.
همچنین درس خارج اصول (قواعد فقهیه) این مرجع تقلید در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۳۰/۱۸در مسجد اعظم قم برگزار می شود که روزهای چهارشنبه به مبحث قضا اختصاص داده شده است.
آیت الله سبحانی در سال جاری درس خارج فقه و اصول خود را در در دو نوبت صبح و عصر در مسجد اعظم برگزار می‌کند که صبح‌ها ساعت ۹ به درس خارج اصول و ساعت۳۰/۱۷ عصر به درس خارج فقه اختصاص داده شده است.
خارج فقه صوم، عنوان درس آیت الله شبیری زنجانی است که در سال جاری از ساعت ۱۰ صبح در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود
همچنین آیت الله صافی گلپایگانی ادامه درس خارج فقه را از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی برگزار خواهد کرد.
درس خارج فقه آیت‌الله نوری همدانی نیز ۲۵ شهریور بعد از بازگشت این مرجع تقلید از سفر به استان کرمانشاه از ساعت ۱۱ صبح در مسجد اعظم با موضوع کتاب بیع برگزار خواهد شد.
همچنین درس خارج فقه  آیت‌الله جوادی آملی نیز که از ۲۵ شهریور آغاز می شود، از ساعت ۸ صبح در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و درس تفسیر وی نیز از ساعت ۱۱ صبح در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
درس خارج فقه و اصول آیت‌الله علوی گرگانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دفتر وی برگزار می‌شود که صبح‌ از ساعت ۱۰ خارج فقه به موضوع ادامه صلاه میت و بعد از ظهر یک ساعت به مغرب خارج اصول به موضوع قطع و ظن اختصاص داده شده است.
/۳۰۴۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.