برنامه دولت برای کاهش هزینه تولید

جام جم آنلاین: شمس الدین حسینی درباره برنامه دولت برای حمایت از تولیدکنندگانی که درباره اصلاح خط تولید خود اقدام کنند، اظهار داشت: اگر خطوط تولید واحدهای صنعتی اصلاح شود، علاوه بر نرخ مالیات استهلاکی در تامین هزینه مالی نیز با تولیدکنندگان مشارکت خواهیم کرد. همچنین در زمینه تامین سرمایه در گردش نیز به بنگاه های تولیدی کمک خواهد شد.

 به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره برنامه های دولت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: پیش از اجرای این قانون هدفمندی یارانه ها عده ای این برنامه را یک طرح نشدنی محسوب می کردند و حتی اصلاحاتی که در مراحل اولیه قانون باید انجام می شد را از جنس اصلاحاتی پیشنهاد می دادند که قبلا به صورت قوانین دیگری تصویب شده بود.

وی افزود: به طور مثال پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قانونی وجود داشت که منجر به این شد؛ قیمت انرژی آنقدر ثابت نگه داشته شود که یک شکاف بسیار عمیقی بین قیمت انرژی در داخل و به طور مثال کشورهای همسایه اتفاق بیافتد و یک ظرفیتی برای رانت و فساد ایجاد کرد تا تبدیل به قاچاقهای سنگین شد.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از تولیدکنندگانی که درباره اصلاح خط تولید خود اقدام کنند، اظهار داشت: اگر خطوط تولید واحدهای صنعتی اصلاح شود، علاوه بر نرخ مالیات استهلاکی در تامین هزینه مالی نیز با تولیدکنندگان مشارکت خواهیم کرد. همچنین در زمینه تامین سرمایه در گردش نیز به بنگاه های تولیدی کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار نرخهای ترجیحی، کمک به تامین مالی با هزینه پایین تر، در جهت حمایت مالیاتی در قالب تسهیلات نیز به بنگاه های تولیدی کمک خواهیم کرد. درباره صندوق توسعه ملی هم برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و مطابق قانون و اساسنامه از فعالیت بنگاه هایی که باید بهبود ساختار شوند، از طریق این صندوق حمایت خواهد شد و منابع ارزی تولید، با نرخ ۶ درصد از محل صندوق توسعه ملی به آنها پرداخت می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.