برنامه دولت میانمار برای کاهش زاد و ولد مسلمانان

۱۰اردیبهشت،

دولت میانمار در راستای برنامه‌هایش برای از بین بردن مسلمانان از این کشور برنامه به اصطلاح تنظیم خانواده را در مناطق مسلمان نشین در دست اجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، به رغم اثبات دست داشتن پلیس و نیروهای امنیتی در حملات علیه مسلمانان در گزارش دولتی میانمار که اعتراض شدید فعالان حقوق بشری را به دنبال داشت افزایش دوبرابری نیروهای امنیتی در این مناطق درخواست شده است.

در این گزارش هیچ دورنمایی برای بازگشت ۱۲۵ هزار آواره استان راخین به خانه‌هایشان دیده نمی‌شود.

تین سین، رئیس‌جمهوری میانمار سال قبل یک گروه ۲۷ نفره را مسئول تحقیق در خصوص سبب‌های این درگیری‌ها کرد و اقداماتی را در خصوص جلوگیری از خشونت‌های بیشتر پیشنهاد داد. اعلام نتیجه این تحقیقات بارها به تاخیر افتاده است. این گروه شامل زندانیان سابق سیاسی، مسیحیان، مسلمانان، بوداییان راخین و هندوها است اما در این گروه هیچ مسلمان روهینجایی حضور ندارد.

در این گزارش – که مسلمانان را “بنگالی” خوانده – از دولت خواسته شده شهروندی بنگالی‌ها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

این کمیسیون اعلام کرده است: بودایی‌های راخین از افزایش سریع جمعیت مسلمانان نگران می باشند و دور از هم نگه داشتن مسلمانان و بوداییان راه حل مناسبی برای دراز مدت نیست بلکه باید مانع افزایش جمعیت مسلمانان شد.

فیل رابرتسون، معاون مدیر آسیایی دیده بان حقوق بشر گفت: پیشنهاد کنترل جمعیت مسلمانان در دراز مدت اهانت بار و نامعقول است. صحبت در خصوص جلوگیری از زاد و ولد یک گروه خاص بسیار وحشتناک است، حتی اگر دولت مدعی باشد که این امر داوطلبانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.