برنامه زنان در ‘پایتخت تجاوز به عنف’ +تصاویر

۱۷م دیماه ،

به دنبال افزایش میزان تجاوز به عنف در دهلی نو و آخرین اتفاق که منجر به کشته شدن یک دختر ۲۳ ساله شد تعداد زنانی که برای یادگیری فنون دفاع شخصی ثبت نام می‎کنند افزایش چشمگیری یافته است.

ممتازنیوز: بعد از گذشت حدود سه هفته از تجاوز گروهی وحشتناک در دهلی نو به یک دختر ۲۳ ساله که منجر به بروز ناآرامی در سراسر هند شد زنان پایتخت هند به سمت فراگیری فنون دفاع شخصی روی آورده اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، دهلی نو که در هند به «پایتخت تجاوز جنسی» معروف شده است نیاز به مراقبت ویژه از زنان در هنگام سفرهای شبانه به ویژه با حمل و نقل عمومی است.

تجاوز روز ۱۶ دسامبر که درآن ۶ نفر به یک دختر دانشجوی ۲۳ ساله در یک اتوبوس عمومی حمله کرده و وی را مورد تجاوز قرار دادند سبب افزایش نگرانی‌های امنیتی زنان در دهلی نو شده است.

در همین راستا تعداد علاقمندان یادگیری فنون دفاع شخصی در هند در میان زنان افزایش یافته است و زنان و دختران طی سه هفته قبل به سمت کلاس‌های آموزش فنون شخصی هجوم آورده اند.

«آنوج شارما» مربی فنون دفاع شخصی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که طی چند هفته قبل میزان تقاضا برای ارائه خدمات آموزشی دفاع شخصی افزایش چشمگیری یافته است.

وی گفت: با توجه به ضعف‌های دولت در زمینه برخورد با تجاوزگران من فکر می‌کنم که دفاع شخصی برای همه یک اولویت شده است.

در این کلاس‌ها به کارآموزان اصول دفاع شخصی از جمله اینکه چگونه خود را از بند متجاوزان آزاد و فرار کنند یا اینکه چگونه با یک ضربه به کشاله ران، مهاجم را از کار بیندازند آموزش داده می‌شود.

این درحالیست که براساس گزارش رسانه‌های داخلی، بعد از وقوع اتفاق ماه دسامبر، میزان فروش اسپری‌های فلفل و دستگاه‌های اخطار دهنده تجاوز به عنف افزایش یافته است.

طبق آمارها، حدود ۲۴۲۰۶ مورد تجاوز به عنف در سال ۲۰۱۱ در هند ثبت شده است اما تحلیگران معتقدند که بسیاری از موارد تجاوز نیز به سبب مشکلات اجتماعی بعد از آن به هیچ وجه گزارش نمی‌شود.

تجاوز گروهی به دختر ۲۳ ساله در روز ۱۶ دسامبر منجر به بروز ناآرامی و اعتراضات گسترده در سراسر هند که بر اثر درگیری میان پلیس و معترضان یک پلیس نیز کشته شد.

معترضان خواستار افزایش تلاش دولت برای جلوگیری از وقوع این تجاوزات و همچنین اعدام متجاوزان می باشند.

روز قبل نامزد این دختر ۲۳ ساله که همراه وی بود در تلویزیون حاضر شد و به تشریح این اتفاق پرداخت.

قرار است روز دوشنبه ۶ متهم این تجاوز در دادگاه تفهیم اتهام شوند.

فارس

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.