برنامه سند درس ملی، طراحی کلان کتاب‌های درسی است

وزیر آموزش و پرورش:

حاجی بابایی گفت: برنامه سند درس ملی یک طراحی کلان برای کتاب‌های درسی است که شورای عالی آموزش و پرورش برای متناسب سازی کتب درسی آن را تدوین کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش پرورش اظهار داشت: طی سه دهه گذشته کتاب‌های درسی بسیار خوبی تهیه و تدوین شده است اما این تدوین بر اساس یک طراحی کلان نبوده و به‌صورت جزیی نگاری تهیه شده است.
 
وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش با همفکری صاحب نظران تعلیم و تربیت، اساتید حوزه علمیه و متخصصان سراسر کشور در طول ۵ سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی، برنامه سند درس ملی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کردند که این برنامه امروز به عنوان طراحی کلان کتاب‌های درسی مطرح است.

وی با اشاره به این‌که برنامه سند درس ملی از اسناد پایین دستی سند تحول بنیادین محسوب می‌شود، افزود: در طراحی‌های کلان کتب درسی، دانش آموزان ۵ عنصر علم، ایمان، عمل، تفکر و اخلاق را در عرصه‌های ارتباط با شناخت خود، خدا، مخلوقات و میان خالق و مخلوق در یازده حوزه یادگیری فرا می‌گیرند.
 
حمید رضا حاجی بابایی با اشاره به این‌که هوشمند سازی مدارس نقش مهم و تاثیر گذاری در افزایش سطح آگاهی جامعه دارد، ادامه داد: هوشمند سازی مدارس و استفاده از فناوری در آموزش مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدارس است و برای تحقق این موضوع به حمایت همه جانبه مسوولان سراسر کشور نیازمندیم.

پایه ششم ابتدایی ، تثبیت و تکمیل کننده دوره ابتدایی است
حاجی بابایی گفت: پایه ششم ابتدایی، تثبیت و تکمیل کننده دوره ابتدایی است و فرصت لازم برای ایجاد روحیه تفکر و خلاقیت در دانش آموزان را فراهم می‌آورد. 

براساس بررسی‌های صورت گرفته ، ۵ ساله بودن دوره ابتدایی نمی توانست دانش آموزان را به صورت خلاق و متفکر تربیت کند اما امروز با افزوده شدن یک سال به دوره ابتدایی دانش آموز فرصت لازم برای شکوفایی روحیه تفکر و خلاقیت را دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که استقرار نظام آموزشی جدید آثار و برکات فراوانی در رشد و تعالی دانش آموزان کشور دارد، تصریح کرد: استقرار نظام آموزشی ۳-۳-۶ یکی از اهداف سند تحول بنیادین است و با اجرای آن دانش آموزانی خلاق ، متفکر و پژوهشگر تربیت خواهند شد.
 
حاجی بابایی با اشاره به این‌که معلمان پایه ششم ابتدایی با آمادگی کامل در کلاس‌های درس حضور یافته‌اند، گفت: ۵ هزار استاد و معلم در سراسر کشور با شرکت در دوره‌های آموزش ضمن خدمت در تهران، تحت آموزش مولفان کتب درسی قرار گرفتند و این آموخته‌ها را برای معلمان پایه ششم ابتدایی آموزش دادند.
 
وی افزود: معلمان پایه ششم ابتدایی برای آشنایی با کتب درسی، بیش از ۱۸۰ ساعت دوره ضمن خدمت گذراندند و این آموزش‌ها برای ارتباط مستمر معلمان با اساتید همچنان در طول سال تحصیلی ادامه دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در سراسر کشور، بسته‌های آموزشی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی در اختیار معلمان قرار گرفته است تا آن‌ها با آمادگی لازم در کلاس‌های درس حضور یابند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.