برنامه غذایی مناسب تلاش برای کاهش وزن را ۲ برابر می کند

استفاده از یک برنامه غذایی مناسب، تلاش برای کاهش وزن را دو برابر کرده و اثر بخشی و کارایی فعالیت های انجام شده برای کاهش وزن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ابوالفضل حفایی نژاد، متخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل خطر اصلی ابتلا به بیماری های مزمن وخطرناک به ویژه دیابت، سرطان، بیماری های قلبی، عروقی و مغزی است، به همین دلیل مقابله بااین عامل خطر بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: هر چند که کاهش وزن در افراد چاق و دارای اضافه وزن اقدامی مهم و ضروری است، ا ما هر گونه اقدامی که بدون برنامه ونظر یک متخصص صورت گیرد یا فقط برای مدت زمان کوتاهی انجام شود نمی تواند تاثیری در کاهش وزن داشته باشد.

وفایی نژاد با اشاره به اینکه انگیزه، تلاش و پیگیری سه مقوله مهم دراثر بخشی اقدامات انجام شده درراستای کاهش وزن است تاکید کرد: استفاده از یک برنامه غذایی مناسب تلاش برای کاهش وزن را دوبرابر کرده و اثر بخشی و کارایی فعالیت های انجام شده برای کاهش وزن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

این متخصص غدد و متابولیسم یادآور شد: این تصور که برای کاهش وزن باید میزان دریافت انرژی و کالری روزانه را به میزان قابل توجهی کاهش داد یا وعده های غذایی را حذف کرد بسیار اشتباه است چرا ک مطالعات و بررسی های مختلف نشان داده اند که حذف یا کاهش حجم وعده های غذایی در صورتیکه بدون برنامه باشد تاثیر خاصی بر روی کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی ندارد.

وفایی نژاد خاطر نشان کرد: اصل تغذیه ای که در مورد تمام افراد دارای اضافه وزن و چاق می توان به آن اشاره کرد، کاهش میزان چربی غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کردنی و در عین حال مصرف متعال انواع میوه ها وسبزی های تازه است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.