برنامه مسابقات ایران درمرحله اول لیگ جهانی والیبال

۱۳م آذر ،

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال،پس از انجام گروه بندی ۱۸ تیم شرکت کننده در لیگ جهانی ۲۰۲۲ والیبال، برنامه دورنخست یا بین قاره ای این رقابت ها اعلام شد که بر این اساس تیم ملی ایران پس از برگزاری دو مسابقه در روسیه با تیم ملی این کشور، میزبان صربستان و آلمان در تهران خواهد بود و سپس به منظور بر گزاری دو مسابقه با ایتالیا به این کشور می رود و در آخرین هفته این مرحله میهمان کوبا خواهد بود.

** برنامه مسابقات تیم ایران در مرحله اول یا بین قاره ای این رقابت ها به قرار زیر است:

۷ ژوئن ۲۰۲۲ – ۱۸ خرداد در روسیه: روسیه – ایران

۹ ژوئن ۲۰۲۲ – ۲۰ خرداد در روسیه: روسیه – ایران

۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ – ۲۵ خرداد در ایران: ایران – آلمان

۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ – ۲۷ خرداد در ایران: ایران – آلمان

۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ – ۱ تیر در ایران: ایران – صربستان

۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ – ۳ تیر در ایران: ایران – صربستان

۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ – ۸ تیر در ایتالیا: ایتالیا – ایران

۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ – ۱۰ تیر در ایتالیا: ایتالیا – ایران

۳ جولای ۲۰۲۲ – ۱۳ تیر در کوبا: کوبا – ایران

۶ جولای ۲۰۲۲ – ۱۶ تیر در کوبا: کوبا – ایران

گروه بندی لیگ جهانی والیبال در نشست هماهنگی این رقابت ها در شهر لوزان سوییس برگزار شد و تیم ملی والیبال کشورمان حریفان خود در این رقابت ها را شناخت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۲۲ برای اولین بار در تاریخ این مسابقات با حضور ۱۸ تیم و در سه گروه شش تیمی برگزار خواهد شد و گروه بندی دور مقدماتی این رقابت ها بر اساس رده بندی جهانی تیم های شرکت کننده است.

 

تیم ملی ایران (WR14)در گروه دوم این رقابت ها با تیم های روسیه (WR2)، ایتالیا(WR3)، کوبا،(WR6) صربستان(WR7) و آلمان (WR10)همگروه شد و تیم های برزیل(WR1)، لهستان(WR4)، ایالات متحده(WR5)، بلغارستان(WR8)، آرژانتین(WR9) و فرانسه (WR16)در گروه اول قرار گرفتند.

 

تیم های کانادا(WR18)، کره جنوبی(WR22)، فنلاند(WR31)، هلند (WR41)و دو تیم دیگر که ۱۵ دسامبر (۲۵ دیماه ۹۱) از سوی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام خواهد شد، در گروه سوم این رقابت ها حضور دارند.

 

دور اول یا بین قاره ای این رقابت ها از ۳۱ می سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ خردادماه سال آینده به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد که تیم های اول تا سوم هر گروه که در رده بندی جهانی در جایگاه بالاتری قرار دارند، سه میزبانی خواهند داشت و در دو بار مهمان حریفان می شوند.

 

بدین ترتیب در گروه دوم این رقابت ها که تیم ملی والیبال ایران قرار دارد، تیم های روسیه، ایتالیا و کوبا در سه بازی دور بین قاره ای میزبان خواهند بود و در دو بازی مهمان می شوند.

 

صعود به مرحله نهایی این رقابت ها نیز به این صورت خواهد بود که از گروه های اول و دوم سه تیم برتر به همراه بهترین تیم گروه سوم به مرحله نهایی صعود می کنند که با تیم میزبان هشت تیم مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را تشکیل می دهند.

 

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز از ۱۶ تا ۲۱ جولای ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد که میزبان این مرحله نیز آخر ژانویه سال ۲۰۲۲ معرفی می گردد.

 

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال ایران به عنوان عضو دپارتمان لیگ جهانی در این اجلاس حضور دارد.

 

 

گروه بندی لیگ جهانی ۲۰۲۲:

 

گروه اول: برزیل (WR1)، لهستان (WR4)، ایالات متحده آمریکا (WR5)، بلغارستان (WR8)، آرژانتین (WR9) و فرانسه (WR16)

 

گروه دوم: روسیه (WR2)، ایتالیا (WR3)، کوبا (WR6)، صربستان (WR7)، آلمان (WR10)، ایران (WR14)

 

گروه سه: کانادا (WR18)، کره (WR22)، فنلاند (WR31)، هلند (WR41)، دو تیم بعدا اعلام می شوند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.