برنامه موشکی ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست

۲۷فروردین۱۳،

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزرای امور خارجه گروه هشت که در لندن برگزار شد، گفت: برنامه موشکی ایران در چارچوب دکترین دفاعی کشور جهت دفاع مشروع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران می‌باشد و تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رامین مهمانپرست دربارهٔ برنامه هسته‌یی کشورمان افزود: همانطور که بارها تأکید کرده ایم برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً صلح آمیز و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و به هیچ وجه نمی تواند مایه نگرانی باشد و درهمین راستا نشست آلماتی ۲ به صورت سازنده و فعال وارد مذاکرات شدیم و پیشنهادهای خود را ارائه دادیم و همانطور که خانم اشتون پس از خاتمه مذاکرات گفت : اکنون این نمایندگان ۱+۵ می باشند که باید در پایتخت هایشان این پیشنهادات را بررسی و نظرشان را اعلام نمایند. بنابر این پاسخ و نحوه برخورد گروه ۱+۵ نشان خواهد داد که آنها خواستار مذاکرات واقعی با هدف حل و فصل قطعی مسائل براساس حقوق بین الملل می باشند یا اهداف دیگری را دنبال می نمایند.

مهمانپرست همچنین بیان داشت : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت دینی مبتنی بر خواست و اراده مردم به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر مبتنی بر شریعت متعالی اسلام پایبند است و استفاده ابزاری از حقوق بشر با اغراض سیاسی را مغایر با هدف و جوهره حقوق بشر می داند .

وی در پایان تأکید کرد : سبب تأسف است کشورهایی که با انباشت سلاح های هسته ای و کشتار جمعی ، ایجاد و حمایت همه جانبه از اشکال مختلف تروریسم ، اتخاذ استانداردهای متناقض و رفتارهای ضد حقوق بشری و کاربرد سیاست تهدید و تحریم در عرصه بین المللی ، منشأ اصلی نا امن سازی جهانی و تضییع حقوق ملت ها می باشند ؛ خود را مدعی صلح و امنیت و رعایت حقوق بشر معرفی می کنند و فهم و وجدان جامعه بشری را به سخره می گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.