برنامه نتانیاهو برای ساقط کردن حکومت ایران

نتانیاهو گفته بود حکومت ایران را می توان به وسیله سریال‌هایی که زندگی‌های پر زرق و برق و روابط نامشروع دختر‌ و پسر‌ را نشان می‌دهد ساقط کرد.

«سعید مستغاثی» منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص ترویج مصرف‌گرایی در تبلیغات تلویزیون اظهار داشت: مصرف‌گرایی به طور کلی مذموم است و یکی از محور‌های روش زندگی غربی است.

 

وی در ادامه افزود: من جمله معروفی از یک تئوریسین غربی به یاد دارم که در سال ۱۹۸۶ و مقارن با عملیات کربلای ۵، در کنفرانس اورشلیم گفت: «برای اینکه بتوانیم در مقابل رزمندگان ایرانی بایستیم، باید میل شهادت طلبی آنان را به مصرف‌زدگی تبدیل کنیم». این تئوری از آدمی است که فرد کمی نیست و تئوریسین بزرگی است.

 

مستغاثی گفت: حرف این تئوریسین را چندین سال بعد نتنیاهو در سالگرد ۱۱ سپتامپر در یک کمیته‌ای به نام کمیته صلح آمریکایی تکرار کرد و گفته بود که آمریکا باید با تلویزیون به ایران حمله کند و این صحبت ۶ ماه قبل از حمله آمریکا به عراق بود. او گفت آمریکا با دو رژیم عراق و ایران باید چه کاری انجام دهد. گفتند باید به عراق حمله نظامی کنند اما به ایران باید به وسیله سریال‌هایی که زندگی‌های پر زرق و برق و لباس‌های آنچنانی و روابط نامشروع بین دختر‌ها و پسر‌ها را نشان می‌دهد، می‌توان حکومت ایران را ساقط کرد و این مطلب هنوز هم وجود دارد.

 

این منتقد سینمایی افزود: در اینجا متوجه می‌شویم که مصرف‌زدگی چقدر می‌تواند در پیشبرد اهداف غرب موثر باشد و کشور‌های جهان سوم را از ایدئولوژی و هویت خود دور کند. در ضمن اینکه مصرف‌زدگی در کشور ما می‌تواند هویت ایرانی اسلامی، قناعت و معنویات را از ما دور کند و پای کمپانی‌های آمریکایی و غربی به کشور باز می‌شود.

 

مستغاثی خاطرنشان کرد: مصرف‌گرایی یکی از حربه‌های غربی است برای فروپاشی ایدئولوژی جوامع تا آنان را از اعتقادات‌شان تهی کنند. این مسأله از زمان طاغوت در کشور باب شد تا دوران جنگ خیلی تاثیر‌گذار نبود اما بعد از سال‌های جنگ به جای اینکه از این فرصت برای تولید اقتصادی استفاده کنیم برای واردات کالا استفاده کردیم و مصرف‌زدگی در تمام شهر‌های ما رواج پیدا کرد.

 

وی در خصوص نقش رسانه‌ها در راستای ترویج مصرف‌گرایی، گفت: استفاده از بیلبورد‌ها، تلویزیون، روزنامه‌ها و … برای تبلیغات کالا باب شده اما من زمانی را به خاطر دارم که تلویزیون خیلی از فیلم‌های سینمایی را که مشکل تجملاتی داشتند، تبلیغ نمی‌کرد اما در حال حاضر همه فیلم‌های سینمایی تبلیغ می‌شوند.

 

مستغاثی راهکاری برای جلوگیری از مصرف‌زدگی در جامعه ارائه داد و گفت: بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی، راهکار مقابله با مصرف‌زدگی است، ما برای چه انقلاب کردیم؟ برای آنکه گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه جاری شود، برای آنکه گفتمان امام و مقام معظم رهبری در جامعه جاری شود، انقلاب کردیم تا دور شویم از خور و خوابی که زمان طاغوت وجود داشت، جامعه اسلامی و اصل تمدن اسلامی همین است.

 

وی در ادامه افزود: هدف این است که انسانی داشته باشیم که به قرآن و سیره اهل بیت علیهم‌السلام پایبند باشد و این موارد را در زندگی پیاده کند. باید بازگردیم به این اخلاقیات. دین اسلام در حال جذب همه افراد در سراسر دنیا است و باید به فرهنگ اسلام بازگردیم تا مصرف‌زدگی در کشور برطرف شود.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.