برنامه های پلیس پایتخت در ماه مبارک رمضان

حسین ساجدی نیا، با اشاره به تلاش پلیس تهران بزرگ برای برقراری آرامش و نظم ترافیکی و انتظامی در ماه رمضان،برنامه ریزی های پلیس در این رابطه و تاثیر معنوی این ماه بر کاهش جرایم را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار ساجدی نیا، رییس پلیس تهران بزرگ، صبح امروز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مطالبی را درباره اقدامات پلیس تهران بزرگ جهت ایجاد تسهیلات برای شهروندان تهرانی و همچنین تاثیر برکات این ماه بر کاهش جرایم عنوان کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به کاهش جرایم در طول ماه هایی همچون رمضان و محرم گفت:” بررسی سوابق و آمارهای سال های گذشته نشان می دهد که در این ماه شاهد کاهش ناهنجاری، آسیب و جرایم هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از فرصت های معنوی پیش آمده در طول ماه مبارک رمضان، عنوان داشت:” فرصت های معنوی پیش رو در این ماه می تواند به ما کمک کند که مبانی دینی و مذهبی را در راستای کاهش جرایم و فرهنگ سازی و نیز کاهش ناهنجاری به کار ببریم.
سردار ساجدی نیا، اظهار داشت:” امر به معروف و نهی از منکر در این ماه می تواند ضمن فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری و پشگیری از جرایم، به کاهش جرم نیز در این ماه کمک کند.
رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به این که رمضان ماه ضیافت و مهمانی خداوند است، گفت:” در این ماه که از جایگاه ویژه ای در میان ماه های دیگر برخوردار است می توان فضلیت “لیله القدر” را درک کرد و انسان ها می توانند با آرامش قلب و خاطر، در پی کسب معارف و نیکی ها باشند.
 وی عنوان داشت:” آسیب شناسی جرایم اجتماعی موید این حقیقت است که در این ماه آمار جرایم نسبت به سایر ماه های سال از کاهش چشمگیری بر خوردار است و این واقعیت به ذهن متبادر می شود که تقویت مبانی معنوی در جامعه می تواند مهمترین عامل جلوگیری از گرایش جامعه به سوی ناهنجاری های اجتماعی باشد.
 فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد:” پلیس پایتخت پیش از ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی دقیق سعی کرده موجبات ارتقاء امنیت اجتماعی و معنوی در شهر تهران را به وجود آورد.
وی ادامه داد : در این زمینه می توان به ارایه تسهیلاتی چون کاهش زمان طرح ترافیک و زوج و فرد، ارایه خدمات انتظامی و ترافیکی به شهروندان در هنگام مراجعت به منازل در زمان افطار، ارایه خدمات به منظور فعالیت مراکز فرهنگی در طرح اذان تا اذان، هماهنگی جهت فعالیت صنف اغذیه فروشی ها تا سحر و اماکن ورزشی تا ساعت ۱ بامداد و حضور پر رنگ پلیس در کنار روزه داران در زمان افطار و سحر و ده ها خدمت دیگر اشاره کرد، که همگی در جهت افزایش رضایتمندی مهمانان ضیافت الهی است.
سردار حسین ساجدی نیا، در پایان اظهار داشت:” انتظار می رود با توجه به معنویت این ایام، عموم شهروندان نسبت به رعایت هنجارها، دقت بیشتری داشته باشند.  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.