برنامه های کانون های فرهنگسرای تهران

جام جم آنلاین: کانون های مردمی تخصصی فرهنگسرای تهران از ابتدای تابستان فعالیت های فراغتی خود را آغاز کرده و تا پایان تابستان با برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری ، ورزشی و تفریحی میزبان گروه های مختلف سنی است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران، کانون های تخصصی فرهنگسرای تهران شامل ۹ کانون سالمندان (بمان)، موسیقی (نیستان)، فیلم، تئاتر (توکا)، انجمن فرهنگی هنری جوانان بانوان، انجمن فرهنگی هنری جوانان، گردشگری، ورزش همگانی و کوهپیمایی برای ۹۰ روز تابستان بیش از ۹۰ برنامه طراحی و اجرا می کند.

بر اساس این گزارش، کانون سالمندان فرهنگسرای تهران برنامه «سفیر همدلی» را در قالب بازدید اعضای کانون از سالمندان سایر مراکز از تاریخ هفتم مرداد تا ۱۸ شهریور، شنبه های هر هفته از ساعت ۹:۳۰ برگزار می کند و در این برنامه اعضای کانون، از سالمندان مراکز مختلف هم چون قدس، طلوع و ابن سینا بازدید خواهند کرد.

این کانون همچنین از ششم تا ۲۷ شهریور هر دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ نشست های «مهارت بهتر زیستن» را با محوریت ارتباطات، تصمیم گیری ، مهارت گوش دادن و موانع یاد گیری برگزار می کند.

در ادامه این گزارش، کانون کوهپیمایی فرهنگسرای تهران از تاریخ ششم مرداد تا پایان شهریور ، هر جمعه برنامه کوهپیمایی را برای اعضا برگزار می کند ؛ حرکت گروه شش صبح جمعه ها از میدان المپیک خواهد بود و مکان هایی هم چون بند یخچال، سنگان، آهار، توچال، دماوند و لتمان کن برای برنامه کوهپیمایی در نظر گرفته شده است.

انجمن فرهنگی هنری بانوان نیز نشست های هفتگی سه شنبه ها را از ۳۱ تیر تا ۲۸ مرداد در قالب وِیژه برنامه رمضان، هر سه شنبه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در قالب مشاوره گروهی، جزء خوانی، تفسیر، احکام و نماز جماعت برگزار می کند.

نشست های هفتگی سه شنبه های کانون بانوان از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۲۱ شهریور نیز به ترتیب شامل نشست مراقبت های بهداشتی بعد از رمضان با حضوردکتر عسگری پور، مسابقه و نمایشگاه به مناسبت هفته کارمند، نشست موضوعی تعاون و همکاری و ویژه برنامه شهادت حضرت امام صادق (ع) خواهد بود.      

بر اساس این گزارش، برای انجمن فرهنگی هنری جوانان نیز از چهارم مرداد الی ۲۵ مرداد روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۸ ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.

انجمن فرهنگی هنری جوانان هم چنین پس از ماه مبارک رمضان از اول شهریور تا ۲۹ شهریور چهارشنبه های هر هفته از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برنامه های متنوعی خواهد داشت که نشست اول شامل پخش کلیپ در مورد بوعلی سینا و ذکریای رازی، دعوت از پزشک جهت مشاوره جوانان و تاریخچه کارآفرینی کشورها، نشست دوم شامل گردشگری در اطراف تهران ، نشست سوم شامل پخش کلیپ در مورد ورزش های زورخانه ای، تاریخچه کارآفرینی کشورها ، آموزش مثبت اندیشی و نشست چهارم شامل پخش کلیپ درمورد زندگینامه استاد شهریار، مشاعره ، ویژه برنامه ولادت حضرت معصومه(ع) و روز زن خواهد بود.

کانون تئاتر (توکا) نیز در شهریور ماه با پنج ویژه برنامه میزبان علاقمندان به حوزه نمایش است. در این زمینه برنامه اردوی موزه سینما در تاریخ ۹ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۶، برنامه  نمایشنامه خوانی تا پایان شهریور جمعه ها از ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می شود.

همچنین برنامه بازدید از یک کار حرفه ای در یکی از سالن های تئاتر شهر در ۲۳ شهریورماه، پاتوق تئاتری ها از ساعت ۱۷ الی ۱۹در ۳۱ شهریور ماه و جشنواره بازیگری در اواخر شهریور برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش،کانون گردشگری فرهنگسرای تهران نیز از پنجم شهریور تا ۲۶شهریور یکشنبه‌ها از  ساعت هشت الی ۱۴ به ترتیب تورهای تهران گردی پارک پردیسان، امامزاده نوربخش ، توچال (تله کابین) و امامزاده داوود را برگزار خواهد کرد.

همچنین کانون ورزش همگانی فرهنگسرای تهران برنامه هرروزه ورزش صبحگاهی را از اول شهریور تا آخر همین ماه در بوستان بوستان باغ نو، برنامه دوچرخه سواری عصرانه را از سوم شهریورم تا ۳۱ شهریور، جمعه ها از ساعت ۱۲ الی ۱۸ در بوستان چیتگر، وردیج و کوهسار، مسابقه بومی محلی را در تاریخ های هفتم و ۲۶ شهریور از ساعت هشت الی ۱۱ در بوستان بهشت مادران، مسابقه دوچرخه سواری صبحگاهی را در تاریخ های ۱۰، ۲۴ و۳۱ شهریور در شهرک صدرا و برنامه کوهپیمایی همگانی را روزهای ۱۷ و ۳۱ شهریور از ساعت پنج صبح تا ۱۴ به ترتیب در توچال و سنگان برگزار می کند.  
   
گفتنی است؛ کانون موسیقی (نیستان) نیزساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۶ شهریور نشست موسیقی پژوهی را با حضور استاد پیروز ارجمند در فرهنگسرای تهران برگزار خواهد کرد.

شهروندان علاقمند می توانند برای عضویت در کانون های تخصصی فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، پشت دبیرستان سپیده کاشانی، بوستان باغ نو، فرهنگسرای تهران، مراجعه نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۱۴۳۷۸۰ تماس بگیرند.   


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.