برنامه های شبکه جهانی جام جم و رادیوهای برون مرزی در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، شبکه جهانی جام ‌جم مطابق سال‌های گذشته با چند روز تاخیر، سریال‌های ماه رمضان شبکه‌های مختلف تلویزیونی را برای مخاطبان ایرانی مقیم خارج از کشور به روی آنتن می‌برد.

بر این اساس، با شروع سریال‌های ماه رمضان شبکه‌های سراسری، شبکه‌های تلویزیونی جام جم نیز زمان پخش سریال‌هایش را مشخص می‌کند.

‘راز پنهان’، ‘چمدان’، ‘خداحافظ بچه’ و ‘شاید برای شما اتفاق بیفتد’ سریال‌های مناسبتی شبکه‌های سراسری در ماه رمضان امسال هستند.

** ویژه برنامه‌های ماه رمضان رادیوهای برون

ویژه برنامه ‘فلسفه روزه’، اثرات آن در زندگی روزمره و تأثیر روزه داری در اخلاق، بهداشت و روان همراه با نظرات کارشناسان در رادیو ‘هندی’ بررسی می‌شود.

این برنامه در ۳۰ قسمت از اول ماه رمضان و به دو صورت صبحگاهی و عصرگاهی پخش می شود.

‘مهمان رحمت’ نیز درباره فضیلت ماه رمضان همراه با ادعیه روزانه و تفسیر و شرح آن از اول این ماه برای شنوندگان رادیو ‘بنگلا’ پخش می شود.

‘باران رحمت’ نیز ویژه برنامه ماه رمضان با موضوع روزه داری و قرآن و ادعیه و همچنین فضیلت ماه رمضان و آداب و شرایط این ماه است که در ۳۰ قسمت ۱۲ دقیقه ای و در بخش عصر گاهی رادیو ‘اردو’ پخش می شود.

** ویژه ‌برنامه‌های رادیو ‘دری’ مشهد در ماه رمضان

‘در حریم بندگی’ عناون برنامه ای است که ماه رمضان هر روز به مدت ۲۰ دقیقه دربخش عصرگاهی از رادیو دری پخش می شود.

‘زمزم احکام’ عنوان دیگر برنامه رادیو ‘دری’ مشهد است که در قالب معارفی به سووالات شرعی شنوندگان در ماه رمضان پاسخ می دهد.

این برنامه هر روز بعد از اذان مغرب به وقت مشهد پخش می شود. فاطمه راستگو تهیه کننده و افشار گوینده این برنامه هسنتند.

‘در وادی نور’ نیز پخش قرائت قرآن کریم و توضیحات کارشناسان درباره معنای سوره و آیات قران است که هر روز به غیر از جمعه ها در بخش عصر گاهی رادیو دری مشهد پخش می شود.

‘شاپرک’ هم برنامه ای ترکیبی و نمایشی ویژه ماه رمضان است که با محوریت کودکان ونوجوانان از رادیو دری مشهد پخش می شود. این برنامه در ماه رمضان هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۰ و ۱۵ دقیقه پخش می شود.

همچنین ویژه برنامه شهادت در یک بخش ۶۰ دقیقه ای و یک بخش ۳۰ دقیقه ای همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) پخش می شود.

‘عطر سجاده’ نیز درباره ادعیه ماه مبارک و دعاهای مشترک و مخصوص ماه رمضان همراه با نظرات کارشناسان است که از رادیو دری پخش می شود.

برنامه ‘جاده جوانی’ با محوریت جوان و رمضان و معرفی رمضان در فرهنگ های ملل منطقه از جمله ایران، ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان نیز اخبار مربوطه به جوانان، حکمت ها و اندرزها درباره جوانان و بحث کار شناسی است که هر روز به غیر از جمعه ها از رادیو دری مشهد پخش می شود.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۸۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.