برنامه واگذاریها در اردیبهشت ماه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر،  سهام ۹ شرکت دولتی در سبد واگذاری های دومین ماه سال ۹۱ سازمان خصوصی سازی برای عرضه از طریق مزایده و فرابورس قرار دارد.

براساس این گزارش، ۱۹٫۸ درصد سهام پتروشیمی کازرون معادل ۹۰ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۹۶ سهم به ارزش پایه هر سهم ۲۱۷۴ ریال و به ارزش کل پایه ۱۹۵ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۵۱۲ ریال به وکالت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به صورت نقد و اقساط، ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در فرابورس عرضه می شود.

 

همچنین ۴۰ درصد سهام ماشین سازی فیروز آباد فارس معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۳۵۰ ریال و ارزش کل پایه ۴۲۰ میلیون ریال و ۴۰ درصد سهام گسترش سازه بنا آفرین ایرانیان معادل ۲ میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم ۳۵۰ ریال و ارزش کل پایه ۷۰۰ میلیون ریال هر دو به وکالت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و به صورت نقد به صورت مزاید در ۱۸ اردیبهشت ماه جاری به فروش می رسد.

 

این در حالی است که ۴۹ درصد سهام شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری ناحیه شمال خوزستان معادل ۴۹۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۹۳۹ هزار ریال و ارزش کل پایه ۴۶۰ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال به وکالت از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران به صورت نقد در روز ۱۸ اردیبهشت روی میز مزایده قرار خواهد گرفت.

 

همچنین ۴۹ درصد سهام مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب معادل ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم هزار ریال و ارزش کل پایه ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم به وکالت از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به صورت نقد و اقساط در روز  ۱۸ اردیبهشت از طریق فرابورس واگذار خواهد شد.

 

عرضه ۹۵ درصد سهام مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران معادل ۹۵۰ سهم به ارزش پایه هر سهم ۸۵ میلیون و ۵۸۴ هزار ریال و ارزش کل پایه ۸۱ میلیارد و ۳۰۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به وکالت از سوی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به صورت نقد و اقساط در ۲۵ اردیبهشت ماه از طریق فرابورس عرضه خواهد شد.
 

در عین حال ۱۰۰ درصد سهام نیروگاه زاگرس به ارزش کل پایه ۴ هزار و ۶۷۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال به وکالت از سوی توانیر، ۱۰۰ درصد سهام نیروگاه کنارک به ارزش کل پایه ۷۴۸ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به وکالت از سوی توانیر و ۳۷ درصد سهام متال گستر معادل یک میلیون و ۸۵۰ هزار سهم به ارزش پایه هر سهم ۲ هزار و ۴۲۷ ریال و ارزش کل پایه ۴ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال به وکالت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت نقد و اقساط از طریق مزایده در سبد واگذاری های روز ۲۵ اردیبهشت ماه جاری قرار دارد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.