برنامه پزشک خانواده سلامت نگر است

یکشنبه ۱۸ تیر – ۱۰:۲۵:۱۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- برنامه پزشک خانواده شهری  پیش از آنکه درمان نگر باشد سلامت نگر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: در کشورهایی که نظام ارجاع بر اساس برنامه پزشک خانواده اجرا شده شاخص های سلامت و درمان بسیار بالاتر است و برای ساماندهی وضعیت سلامت کشور اجرای این برنامه الزامی است.
پزشکی با بیان این که، این برنامه پیش از آنکه درمان نگر باشد سلامت نگر است و پزشک باید از تمام مسائل جسمی فرد تحت پوشش خود اطلاع داشته باشد، افزود:  استان فارس پیشگام در  اجرای این برنامه است و از نیمه دوم تیرماه این برنامه اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: در شهرستان فسا در حال حاضر ۱۹ پزشک عمومی ثبت نام کرده اند که اسامی آنان در سایت دانشگاه علوم پزشکی موجود است و مردم نیز در حال ثبت نام نزد پزشکان معرفی شده هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص نحوه ثبت نام مردم گفت:  مردم با انتخاب یک پزشک عمومی با ارائه کارت ملی و دفترچه بیمه نزد پزشک ثبت نام می کنند. در این برنامه پس از مراجعه به پزشک عمومی در صورت نیاز  از  طریق پزشک خانواده افراد به پزشک متخصص یا فوق تخصص ارجاع داده می شوند و چنانچه خارج از نظام ارجاع به متخصص یا فوق تخصص مراجعه کنند باید ویزیت آزاد و نسخه داروخانه را نیز آزاد تهیه کنند.
وی افزود:  افرادی که بیمه نیستند برای استفاده از برنامه پزشک خانواده می توانند با مراجعه به دفاتر بیمه خدمات درمانی از خدمات بیمه ایرانیان بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۰۲۵۱۴۵۳۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.