برندگان شصت و هفتمین جوایز سالانه تونی ۲۰۲۴ معرفی شدند

۲۰خردادماه،

شصت و هفتمین مراسم اهدای جوایز سالانه تونی یکشنبه شب، نهم ژوئن (دوشنبه صبح – ۲۰ خرداد – به وقت ایران) در سالن رادیو شهر نیویورک با میزبانی نیل پاتریک هریس برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایران تئاتر، نمایش های موزیکال “چکمه های غیرعادی” با دریافت شش جایزه و “ماتیلدا” با دریافت چهار جایزه، بیشترین جوایز را از این مراسم دریافت کردند.
 در این مراسم عنوان بهترین نمایشنامه به “وانیا و سونیا و ماشا و اسپایک” نوشته کریستوفر دورنگ تعلق گرفت. “چکمه های غیرعادی” جایزه بخش های بهترین نمایش موزیکال، بهترین ترانه، بهترین صداگذاری و حرکات موزون را به خود ا ختصاص داد و عنوان بهترین کتاب موزیکال نیز به نمایش “ماتیلدا” تعلق گرفت.
“چه کسی از ویرجینیا ولف می ترسد؟” به کارگردانی پم مک کینون جایزه بهترین نمایش و کارگردانی را از آن خود کرد. تریسی لتس نیز در همین نمایش عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را مقابل “تام هنکس” نزدیک ترین رقیب خود در نمایش “مرد خوش شانس”، به دست آورد. جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز به سیسیلی تایسون در نمایش “سفر به بانتیفول” تعلق گرفت.
کورتنی بی.وانس در نمایش “مرد خوش شانس” و جودیت لایت در نمایش “مهمانی های دورهمی” به ترتیب جایزه های بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خود اختصاص دادند.
بهترین طراحی صحنه و لباس به جان لی بیتونی و آن رات و بهترین صداگذاری به لئون روتنبرگ برای نمایش “نانس” تعلق گرفت. ژول فیشر و پگی آیزنهائر نیز برندگان بخش بهترین طراحی نور برای نمایش “مرد خوش شانس” اعلام شدند.
در بخش نمایش های موزیکال، جایزه بهترین کارگردانی به دایان پالوس برای نمایش “پیپین” تعلق گرفت.
نمایش “ماتیلدا” جوایز بخش های بهترین طراحی صحنه و نورپردازی را به خود اختصاص داد که دریافت کنندگان این جوایز به ترتیب راب هوول و هیو ونستون بودند. گابریل ابرت نیز به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در این نمایش، جایزه این بخش را از آن خود کرد.
پاتینا میلر و آندرا مارتین به ترتیب عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی زن بهترین بازیگر نقش مکمل زن در نمایش موزیکال “پیپین” را به خود اختصاص دادند. جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نیز به بیلی پورتر در نمایش “چکمه های آنچنانی” اهدا شد.
جایزه بهترین طراحی صدا، حرکات موزون، تنظیم و ارکستراسیون نیز به همین نمایش تعلق گرفت که دریافت کنندگان آن به ترتیب جان شیورز، جری میشل و استفان اورموس بودند.
در بخش بهترین طراحی لباس نیز ویلیام ایوی لانگ برای نمایش “سیندرلا همرستین” جایزه این بخش را دریافت کرد.
در بخش گروه های غیررقابتی برنارد گرستن، پال لیبین و مینگ چو لی جوایز ویژه تونی را دریافت کردند.

جایزه تئاتر منطقه ای همان طور که قبلاً اعلام شده بود به شرکت تئاتر هانتیگتون تعلق گرفت و لاری کرامر نیز جایزه ایزابل استیونسن را به خود اختصاص داد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.