بروجردی: دیدگاه‌های تهران و مسکو در قبال سوریه به هم نزدیک است

۲۹ شهریور – ۰۶:۵۷:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران پیش از ظهر امروز با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون راه‌های گسترش مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور به ویژه همکاری‌های پارلمانی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه‌های گوناگون گفت: علیرغم روند مطلوب تقویت همکاری‌های دو کشور، ایران و روسیه هنوز از ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش روابط خود به ویژه در بعد تجاری و اقتصادی برخوردار هستند.
وی نقش همکاری‌های پارلمانی را در این راستا بسیار مهم خواند و افزود: تحکیم همکاری‌های دوستانه تهران و مسکو در تامین آرامش و ثبات پایدار در منطقه نقش مهمی دارد.
بروجردی در ادامه افزایش تبادل هیات‌های پارلمانی فیمابین مجالس دو کشور را مهم دانست و افزود: رایزنی و مشورت دو پارلمان می‌تواند در تسریع روند مراودات فیمابین نقش مهمی ایفا نماید. وی در همین رابطه سفر رییس دومای روسیه به تهران را مهم خواند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های تهران و مسکو در قبال تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه گفت: همکاری نزدیک دو کشور در حل معضلات و بحران‌های منطقه از جمله سوریه نقش مهمی در جلوگیری از گسترش دامنه بحران و یافتن راه‌حل سیاسی خواهد داشت.
سفیر روسیه در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن مناسبات با ایران برای کشورش گفت: روسیه از گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی و پارلمانی فیمابین حمایت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع سوریه بر ضرورت یافتن راه‌حل سوری ـ سوری از طریق مذاکرات سیاسی و عدم حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کرد.
طرفین در این دیدار بر ضرورت ادامه رایزنی و مشورت نزدیک بین دو کشور تاکید کردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۹۱۸۵۷۲۰۸۱۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.