برپایی پایگاه اوقات فراغت شهروندان در مساجد شرق پایتخت

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ از مساجد منطقه به عنوان پایگاه اوقات فراغت شهروندان در تابستان خبر داد.

عبدالهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در همین راستا مساجد سطح منطقه همواره به عنوان پایگاهی مهم برای اجتماع، آموزش و انجام فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه ها و فعالیت های این معاونت در مساجد شامل کارگاههای آموزشی تغذیه و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان، آرامش، نشست های تخصصی عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه احیاگران نور ویژه بانوان مبلغ است.

عبدالهی با اشاره به ارائه فعالیت های خدماتی در مساجد گفت: به همین منظور ایستگاههای نشست قند خون و فشار خون رایگان ، برپایی محافل معنوی مثل صحیفه خوانی، محفل انس با قرآن، ویژه برنامه های شبی با قرآن از دیگر برنامه های این معاونت در مساجد است.

وی گفت: علاوه بر برنامه های فوق، در حوزه ورزش نیز برگزاری مسابقات ورزشی در مساجد نیز در دستور کار این معاونت قرار داشته است.

عبداللهی تصریح کرد: به جز برنامه هایی که به طور مرتب در طول سال جدید در مساجد برگزار می شود، در ایام مناسبتی مانند ایام محرم، شهادت و میلاد ائمه اطهار (ع) اعیاد شعبانیه، ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت های مذهبی، برنامه های ویژه این ایام با شکوه بیشتری در مساجد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی هر ساله برای بهسازی مساجد بودجه ای از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۸ در اختیار متولیان مساجد قرار داده می شود تا بنا به نیاز در امور ضروری مساجد از جمله عمران، نوسازی ، تعمیرات مصرف شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.