برپایی آئین پایانی اردیبهشت تئاتر در محوطه جهانی بیستون

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، با اشاره به میزبانی این استان از اختتامیه آئین پاسداشت اردیبهشت تئاتر ایران گفت: برگزاری این آئین، با توجه به رویکرد یکساله تئاتر، یقینا وزش نسیم تازه ای در فضای تئاتر محسوب می شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه؛ مراسم اردیبهشت تئاتر و آئین اختتامیه آن در دو روز متفاوت در استان برگزار می‌شود، گفت: آئین پاسداشت اردیبهشت تئاتر ۱۰ اردیبهشت ماه با تقدیر از فعالان و هنرمندان برگزیده تئاتر استان برگزار و ۲۷ این ماه نیز آئین پایانی آن در محوطه جهانی بیستون برپا خواهد شد.

او برگزاری آئین پایانی اردیبهشت تئاتر را باشکوه دانست و افزود: بی شک محوطه جهانی، تاریخی بیستون به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ، بهترین مکان برای اجرای این مراسم است. در این روز برجسته ترین مسئولان کشوری و هنرمندان صاحب نامی چون عزت الله انتظامی، علی نصیریان، داوود رشیدی و … حضور خواهند داشت. همچنین سالار عقیلی، خواننده برجسته کشورمان، در این مراسم آثاری را اجرا خواهند کرد.

رحیمی زنگنه با تاکید بر اهمیت برگزاری اردیبهشت تئاتر خاطرنشان کرد: این آئین فرصتی است تا فعالان این عرصه شناسایی و معرفی شوند. این مهم برای هنرمندان جوان، که قصد ورود به عرصه هنرهای نمایشی را دارند، راهگشاست. از دیگر سو، اردیبهشت تئاتر نشان دهنده رویکرد یکساله تئاتر خواهد بود و یقینا وزش نسیم تازه‌ای در فضای تئاتر محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، وضعیت هنرهای نمایشی در این استان را مثبت ارزیابی و تشریح کرد: کرمانشاه با وجود مجموعه تئاترشهر و نیروهای فعال در هنرهای نمایشی، جایگاه برجسته ای در عرصه تئاتر دارد و بعد از استان تهران، پرکارترین و فعال ترین انجمن هنرهای نمایشی محسوب می‌شود. در این میان تنها با محدودیت اعتبارات رو به روایم؛ هر چند در تامین هزینه در بسیاری از مواقع مستقل عمل کرده و با بهره گیری از حامی مالی فعالیت‌ها را انجام داده‌ایم، اما با اختصاص اعتبارات کافی و ایجاد امکانات، می‌توان گام‌های موثرتری را در این مسیر برداشت.

رحیمی زنگنه در پایان با بیان اینکه باید تئاتر در میان خانواده‌ها ‌ها از جایگاه بالاتری برخوردار باشد، تصریح کرد: امیدوارم با اجرای آثار فاخری که مخاطبان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بتوان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد. امسال با نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده و این وظیفه مضاعفی را برعهده ما می‌گذارد. امیدوارم با پرداخت بیشتر به موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی و ایرانی، که از موضوعات مورد تاکید رهبری است، بتوان فضای مساعدی را ایجاد کرد.

گفتنی است، جشن‌های اردیبهشت تئاتر امسال ۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در استان‌های کشور برگزار و مراسم اختتامیه سراسری ۲۷ اردیبهشت به میزبانی کرمانشاه برپا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.