برپایی نمایشگاه بازرگانی خراسان شمالی در قرقیزستان به سال ۹۲ موکول شد

۳۰ام بهمن ،

ˈمحمد صمدیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی سبب افتادن زمان برپایی این نمایشگاه به سال بعد را همزمانی آن با موعد برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با سرپرستی این استان و با شرکت ۸۵ صادر کننده و شرکت تولیدی برگزار می گردد و این همزمانی برای تجار خراسان شمالی ایجاد مشکل می کند.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: استان خراسان شمالی برای معرفی توانمندی های استان به دنبال برپایی نمایشگاه در ˈبیشککˈ قرقیزستان است که می طلبد این نمایشگاه با حضور تجار و شرکت های بزرگ و توانمند استان برگزار شود.

صمدی افزود: با هماهنگی اتاق بازرگانی قرقیزستان، زمان برپایی نمایشگاه اختصاصی استان خراسان شمالی در بیشکک به بهار سال بعد موکول شده است.

وی زمان اولیه برای برپایی نمایشگاه در قرقیزستان را اوایل اسفندماه اعلام کرده بود که نهم اسفندماه نیز زمان برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران به سرپرستی خراسان شمالی در ترکمنستان است.

استان خراسان شمالی در سال جاری سه هیات تجاری به کشورهای خارجی اعزام و سه هیات تجاری خارجی را نیز پذیرش کرده است.

براساس آخرین آمار حجم صادرات خراسان شمالی از ابتدای سال جاری ۱۶۰ میلیون دلار بوده که پیش بینی می گردد تا پایان سال به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

پارسال ۲۰۹ میلیون دلار کالا از استان خراسان شمالی به ۲۰ کشور جهان صادر شد که ۸۰درصد از ارزش کالای صادراتی این استان مربوط به محصولات پتروشیمی بود. ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.