برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هوا و فضا در کنار مسابقات

۳۱فروردین۱۳،

سرپرست تیم دانشگاه شهید رجایی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هوا و فضا در کنار برگزاری مسابقات دانشجویی ـ دانش آموزی هوا و فضا می تواند دانشجویان را با دستاوردهای تازه پژوهشی هوا و فضا آشنا کند.

شاهین حق نویس، سرپرست تیم دانشگاه شهید رجایی حاشیه برگزاری مسابقات هوا و فضا دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات دانشجویی ـ دانش آموزی هوا و فضا افزود: اگر مسابقات دانشجویی هوا و فضا به صورت دو مرحله ای برگزار شود، به طوری که در هر مرحله تیم های برگزیده تری بالا بیایند، قطعاً به کیفیت این مسابقه افزوده خواهد شد و حس رقابت و انگیزه را در دانشجویان بیشتر می کند.

وی برنامه ریزی بهتر برگزاری مسابقه، اطلاع رسانی مناسب تر و تغییر فضای مسابقه را از جمله نکات مهم در بهتر برگزار شدن مسابقات دانشجویی هوا و فضا دانست و گفت:  برای شرکت در پنجمین دوره ی مسابقات دانشجویی ـ دانش آموزی هوا و فضا هزینه ساخت گلایدر ۱۲۰ هزار تومان و ساخت آن یک هفته طول کشید؛ که برای ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات نیازمند برنامه ریزی دقیق و مسئولان هستیم.

حق نویس شناخت و بالانس دقیق را مهمترین ویژگی یک گلایدر خوب دانست و افزود: کل طراحی و مدل سازی گلایدر در نرم افزار catia انجام شده و در نرم افزار aaa تطیل شده است و که دارای span1/7m و  ۱۹۰g  است که نویس شناخت و بالانس دقیق مهمترین ویژگی یک گلایدر خوب است.

سرپرست تیم دانشگاه شهید رجایی در پایان انجام پروژه های صنعتی و دانشگاهی از جمله برنامه های آینده کاری خود دانست و اظهارداشت: برگزاری مسابقات هوا و فضا سبب افزایش کار در این صنعت می گردد که اگر نفرات برگزیده از امکانات و حمایت های ویژه ای همچون پذیرش بدون کنکور در مقاطع تحصیلی بالاتر ، برخوردار شوند، قطعاً شاهد رشد و توسعه صنعت هوا و فضا در کشور خواهیم بود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.