برچیده شدن بساط معاملات زیر درختی خودرو

۰۸م اسفند ،

برچیده شدن بساط معاملات زیر درختی خودرو

با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت معاملات خودرو، بساط معاملات “زیر درختی” و بعضا غیرقانونی خودرو برچیده‌ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسن زمانی افشار – رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی کشور – با بیان این مطلب افزود: احتمالا تا پایان سال فعالیت سامانه الکترونیکی ثبت معاملات خودرو که وظیفه آن ارائه کد رهگیری برای تمامی معاملات خودرویی است، آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از آغاز به کار این سامانه، هرگونه معامله خودرو خارج از بنگاه‌های معاملات خودرو و بدون اخذ کد رهگیری مجاز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: پس از آغاز به کار این سامانه، مراکز تعویض پلاک از ارائه خدمات تعویض پلاک و تایید معاملات خودرویی که فاقد کد رهگیری باشند، اجتناب خواهند کرد.

زمانی افشار ادامه داد: ‌در طرح کد رهگیری، بنگاه‌های معاملات خودرویی هنگام انجام هر معامله‌ای دو وظیفه اصلی را برعهده دارند که وظیفه اول تائید اصالت خودرو و پس از آن تائید اصالت سند مربوط به آن است.

رییس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودروی کشور افزود: به این ترتیب یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم که اطمینان از اصالت خودرو و سند آن است برطرف شده و دیگر هیچ کسی نمی‌تواند خودروی مشکل‌دار را به مردم بفروشد.

وی تصریح کرد: پس از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ثبت معاملات خودرو، بساط معاملات خودرو توسط واسطه‌ها در خارج از بنگاه‌های مجاز و در سطح خیابانها که اصطلاحا به آن معاملات “زیر درختی” و “سرپایی” گفته می‌شود و بعضا نیز تخلفاتی در آن به وقوع می‌پیوندد، برچیده خواهد شد.

سه شنبه ۸ اسفند   ۱۰:۱۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.